شناسهٔ خبر: 67279654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با مدیران حوزه های علمیه خواهران استان گیلان

امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ظهر روز شنبه 26 خرداد ماه 1403 با مدیران حوزه های علمیه خواهران استان گیلان دیدار و گفتگو نمود .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، در دیدار با مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و شهداء خدمت و اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آتی ، خواستار مشارکت حداکثری مردم به خصوص قشر فرهیخته فرهنگ و هنر استان در جشن تکلیف سیاسی ملت و تعیین سرنوشت خود و آیندگان این سرزمین شد .

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان در ادامه با تشریح فعالیتهای و خدمات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گیلان گفت : فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متولی بخش فرهنگ و هنر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت و نظارت بر تمام فعالیتهای فرهنگی و هنری تشکیل شده و وظیفه دارد تا از فعالیتها ، رویدادها ، طرح ها و برنامه هایی که در راستای اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و منطبق بر چهارچوب قانون اساسی از این رویداد ها حمایت کند .

امیرحسین طاهری تصریح نمود : به منظور مشارکت حداکثری مردم در اجرای برنامه ها ، حمایتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رویدادها بر اساس قانون از طریق مؤسسات و گروه های مردم نهاد دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می پذیرد .

وی به تشریح نوع و نحوه دریافت مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری چند منظوره و تک منظوره در استان پرداخته و افزود ، مؤسسات فرهنگی و هنری تک منظوره به دلیل فرآیند دریافت استانی در دسترس تر بوده و مدیران حوزه های علمیه خواهران نیز می توانند به عنوان متقاضیان حقیقی جهت دریافت این مؤسسات اقدام نمایند .

طاهری افزود : یکی شاخص های مهم فرهنگی و هنری در سطح استان ، کانون فرهنگی و هنری مساجد است که با تلاشهای دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان 974 کانون فرهنگی عمومی و 88 کانون فرهنگی هنری خواهران در استان ایجاد شده و می تواند طبق قانون و در راستای مردمی سازی برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان ها متولی اجرای رویدادها و فعالیتها باشد .

وی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را نیز یکی دیگر از راههای مردمی سازی فعالیتهای فرهنگی و هنری استان بر شمرد که حوزه های علمیه خواهران می توانند با همکاری آن در اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی و هنری مشارکت نمایند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح نمود : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمای کلی متشکل از زیر مجموعه های خود یعنی ، سازمان حج و زیارت ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، خبرگزاری ایرنا ، نهاد کتابخانه ها ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان است که در سطح استان با مدیران کل استانی به عنوان نهاد های همکار در حوزه فرهنگ و هنر مشغول به فعالیت می باشند .

امیرحسین طاهری افزود : یکی دیگر از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و ترویج فرهنگ و هنر به علاقه مندان است که از طریق آموزشگاه های آزاد هنری و بر اساس مجوز صادر شده از سوی اداره کل انجام می پذیرد . همچنین تولید آثار هنری اعم از نمایش ، سینما و عکس ، موسیقی و سرود ، تجسمی و خوشنویسی ، شعر و داستان را از اهم فعالیتهای این مجموعه بر شمرد . وی به صدور مجوز چاپخانه ها و نشریات ، پایگاه های خبری ، چاپ کتاب و مجله و برگزاری جشنواره ها و سمینارها و رویدادهای بزرگ فرهنگی را اشاره نمود و فعالیتهای فرهنگی هنری مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار گسترده دانست .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ضمن دعوت از همه مدیران حوزه های علمیه به مشارکت در رویدادهای فرهنگی و هنری استان و همکاری با ادارات شهرستانی به تشریح برنامه های قرارگاه شهید آوینی پرداخته و عنوان نمود : قرارگاه شهید آوینی یکی از اتفاق های بسیار خوب در حوزه فرهنگ و هنر بوده که به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استانها برای اولین با ردیف بودجه فرهنگی خاص برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب و طرح های ابتکاری و نوآور مورد ارزیابی قرار گرفته و اجرایی می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه گفت : در حال حاضر در استان گیلان با تولید 13 نمایش ، 7 سرود ، 25 چاپ عنوان کتاب ، برگزاری لیگ ضحی ، رویداد هزار مشعل ، ریشه های رشت و صحن خانواده از طرح های قرارگاه شهید آوینی می باشد .

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما