شناسهٔ خبر: 67279569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نامه ایران به شورای امنیت در مورد دروغ‌پردازی‌های آمریکا در نشست یمن

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت اتهام‌های آمریکا به ایران درباره یمن را بی‌اساس خواند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و نیز دبیرکل سازمان ملل اتهام‌های مطرح شده از سوی آمریکا را علیه ایران ایران درباره یمن محکوم کرد.

ایروانی در این نامه نوشت: پیرو مکاتبه‌های قبلی ما شامل نامه‌های مورخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)، ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن)، ۱۸ مارس (۲۸ اسفند)، و ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۶۴- S/۲۰۲۴/۱۷۵- S/۲۰۲۴/۲۴۴- S/۲۰۲۴/۳۸۹)، مایلم به یکی دیگر از ادعا‌های مطرح شده از سوی نماینده آمریکا علیه ایران در خلال نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت یمن که در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۴ خرداد) تحت موضوع دستور کار وضعیت در خاورمیانه (S/۲۰۲۴/۹۶۵۴) برگزار شد، پاسخ دهم. 

وی گفت: متاسفانه، نماینده آمریکا در راستای رویکرد همیشگی این کشور، از تریبون شورای امنیت برای متهم کردن دیگر کشور‌های مستقل سوءاستفاده کرده است.

سفیر و نماینده دائم ایران خاطرنشان کرد: ایران به‌طور قاطع این اتهام‌های بی‌اساس را رد می‌کند. ایران در موارد متعدد اعلام کرده که به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت درباره وضعیت یمن متعهد بوده و در فعالیت‌هایی که ناقض این قطعنامه‌ها باشد، مشارکت نداشته است. ایران همواره بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق کانال‌های دیپلماتیک تاکید کرده و تعهد خود را به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی ابراز داشته است.

ایروانی تاکید کرد: آمریکا و شرکای ائتلافی‌اش اعمال تجاوزکارانه‌ای علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن مرتکب شده و همچنان مرتکب می‌شوند که به‌طور فاحش قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض می‌کند. این نقض‌های آشکار صلح و ثبات منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد و تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز در یمن را مسدود می‌کند و بحران انسانی وخیمی که کشور را فراگرفته است، تشدید می‌کند. 

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، گفت: آمریکا کاملا مسئول این نقض‌های فاحش است و نمی‌تواند مسئولیت خود را انکار کند. بنابراین، استفاده از تاکتیک‌های شکست‌خورده، دروغ‌پردازی و کمپین پمپاژ اطلاعات غلط درباره وضعیت یمن نمی‌تواند تجاوز آمریکا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را توجیه یا مشروعیت بخشد.

انتهای پیام/

نظر شما