شناسهٔ خبر: 67279343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مذاکرات محرمانه آلمان برای اخراج افغان‌ها به کشورهای ثالث

تسنیم

وزیر کشور آلمان اعلام کرد برلین بدون تعامل مستقیم با طالبان، با کشورهای ثالث برای اخراج پناهجویان افغان در حال مذاکرات محرمانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان در گفتگو با یک روزنامه محلی گفت برلین در حال مذاکره با کشورهای ثالث است تا برای اخراج «مجرمان افغان» به افغانستان، بدون تعامل مستقیم با حکومت طالبان راه‌هایی بیابد.

فایزر افزود: ما به شدت مشغول کار هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم بار دیگر اسلام‌گرایان خطرناک و مجرمان خشن را به افغانستان اخراج کنیم.

او گفت: مذاکرات محرمانه‌ای را با کشورهای مختلف دنبال می‌کنیم تا راه‌هایی را برای اخراج مجدد به افغانستان باز کنیم.

پیش از این نیز مجله «اشپیگل» گزارش داده بود که مقامات آلمانی امکان اخراج «افغان‌های مجرم» به افغانستان را از طریق کشورهای ثالث مانند ازبکستان بررسی کرده‌اند.

وزارت کشور آلمان گزارشی را در مورد امکان‌سنجی مراکز اخراج پناهندگان به کشورهای ثالث، مشابه توافقنامه میان ایتالیا و آلبانی یا انگلیس و رواندا، تهیه کرده است. این ایده از جمله از سوی چهره‌های حزب اپوزیسیون محافظه‌کار حمایت شده است.

دولت کنونی آلمان برای مقابله با محبوبیت حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان(AfD) که در محور مطرح ساختن این بحث قرار داشته، موضع سخت‌تری در مورد مهاجرت اتخاذ کرده است.

پیش از این «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در واکنش به اظهارات «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان مبنی بر اخراج پناهجویان افغان، خواستار عدم اخراج پناهجویان به کشورهای ثالث و حل این مسئله از طریق مجاری دیپلماتیک شده بود.

نظر شما