شناسهٔ خبر: 67279281 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سعید الهی در گفت‌وگو با مهر:

«مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» فرصتی برای تقویت مشارکت سیاسی و اجتماعی

آروین موذن زاده

سعید الهی تهیه‌کننده و فعال سینما از مردم دعوت کرد تا در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

سعید الهی تهیه‌کننده و کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: عید غدیر بر خلاف خیلی از اعیاد و مناسبت‌های کشور و نسبت به ماهیت مهم و بااهمیت خود اتفاقاً از رویدادهای مظلوم کشور به حساب می‌آید. این اتفاق در حالی‌ست که این عید بزرگ به عنوان نقطه عطف شکل‌گیری و معرفی مفهوم ولایت در بین مسلمانان دنیا به ویژه شیعیان قابلیت برگزاری روزها و ماه‌ها برنامه‌های فرهنگی و تبیینی را دارد و نباید تنها به یک روز تعطیلی و چند برنامه کوتاه مدت خلاصه شود.

وی ادامه داد: باورم بر این است که ابزار فرهنگی هنری به عنوان بهترین حلقه اتصال و انتقال مفاهیم معنوی به اقشار مختلف مردم می‌تواند عظمت پدیده‌ای چون روز عید غدیر خم را برای آحاد مردم در سنین مختلف فراهم کند و آئین پیاده‌روی و برنامه‌های جشن در این روز از آن جمله است.

این فعال رسانه و سینما درباره «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» عنوان کرد: بی‌شک اعلام آمادگی و حضور همکاران ما در عرصه سینما و رسانه به عنوان افراد و چهره‌های شناخته شده و مردمی در این مراسم موجب ترغیب و تشویق سایر هموطنان در بزرگداشت این عید و هم‌افزایی و اتحاد بیشتر خواهد شد و در بستر آن می‌توان به مفهوم‌شناسی ولایت در بین نسل نوپای جامعه و نیز انواع مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی برای تقویت یک نظام علوی هم کمک کرد.

الهی تاکید کرد: عید غدیر فرصتی است که هر مسلمانی یکبار دیگر با نگاه دقیق‌تر حقایق تاریخی و مذهبی را مورد بررسی قرار دهد تا لزوم جایگاه ولی و پیشوای دینی از جنس مولای متقیان امیرالمومنین (ع) را در هر جامعه‌ای احساس و به همان نسبت تبلیغ کند.

سعید الهی در پایان با دعوت مردم برای شرکت در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» گفت: من به عنوان فرد کوچکی از فعالان حوزه فرهنگ و سینما و رسانه از عموم ملت شریف و مؤمن و ولایت‌پذیر ایران دعوت می‌کنم با حضور در مراسم مهمانی عید غدیر علاوه بر تجدید بیعت با اولیا الله معصوم (ع) و رهبر معظم انقلاب، گامی در جهت استمرار تفکر ولایت تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) بردارند.

نظر شما