شناسهٔ خبر: 67279223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هفته گذشته انجام شد

نجات ۱۲۸ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان/ افزایش ۷۷ درصدی حبس در آسانسور

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته گذشته ۳۹۴ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۱۲۸ مورد گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار حریق و حوادث ماه گذشته اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۹۲۰ مورد تماس با سامانه همیشه بیدار و پاسخگوی ۱۲۵ گرفته شده که منجر به ۳۹۴ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا یا امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۵ مورد حریق بوده است، افزود: حریق‌ها به ترتیب مربوط به منازل با ۱۱ مورد، مراکز تجاری ۹ مورد، خودرو ۲۴ مورد و حریق درخت، فضای سبز و اماکن کشاورزی با ۱۳ مورد بوده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد ۱۸۰ مورد حادثه مختلف از جمله تصادفات با ۱۲ مورد، محبوسی در اماکن و آسانسورها ۶۹ مورد و حوادث ساختمانی همچون گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش یا فرونشست با ۳۴ مورد بوده است که عوامل امداد و نجات برای پوشش ایمنی آن‌ها اعزام شدند.

شریعتی خاطرنشان کرد: با توجه به قطعی برق هفته گذشته در بعضی نقاط شهر، افزایش ۷۷ درصدی آمار حبس در آسانسورها را داشتیم، همچنین با توجه به وزش باد شدید در هفته گذشته افزایش قابل توجهی در آمار حوادث سقوط شاخه درختان و سقوط داربست‌های ساختمانی را داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی داشتیم.

وی گفت: در هفته سوم خرداد ۷۹ تماس منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شده که به‌عنوان نمونه مهار و نجات حیوانات با ۴۴ مورد، ۲۸ مورد رؤیت مار و شش مورد گیر کردن حلقه در انگشت بوده است که همکارانم اعزام شدند یا شهروندان با مراجعه به ایستگاه‌ها این خدمات را دریافت کردند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به ۲۰ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر افزود: ۸۶ مورد گشت ایمنی برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز برای ارائه خدمات هرچه سریع‌تر و بهتر در ستاد فرماندهی عملیات توسط همکارانم در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه صورت گرفته است.

شریعتی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در اجرای این مأموریت‌ها و عملیات‌ها موفق شدند جان ۱۲۸ نفر از شهروندان گرفتار در حریق، حوادث و آتش‌سوزی‌ها را نجات دهند یا از حوادث ثانویه جلوگیری کنند.

نظر شما