شناسهٔ خبر: 67279129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج اساتید:

اساتید باید نقش خود را در تربیت آینده‌سازان کشور ایفا کنند

مسئول سازمان بسیج اساتید گفت: اساتید باید نقش خود را در تربیت آینده‌سازان کشور ایفا کنند و این نقش‌آفرینی در دو حوزه عمومی و تخصصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مردانی مسئول سازمان بسیج اساتید در همایش روز ملی بسیج اساتید در سالن همایش دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه این همایش با شعار استاد بسیجی، حضور حناسی، حکمرانی علوی آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: این همایش فرصت مناسبی است برای معرفی و نقش‌آفرینی اساتید بسیحی در کشور، نقش‌آفرینی در تمامی ابعادفرهنگی، اجتماعی، سیاسی و...، همچنین بحث تکمیل حماسه بدرقه شهیدان خدمت، یعنی فراهم کردن زمینه حضور مردم در اتتخابات ریاست جمهوری یکی از موارد مهم و مورد بحث است که ان‌شالله در این همایش به صورت جدی به آن پرداخته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید گفت: سازمان بسیج اساتید دارای شبکه نخبگانی خوبی است، این شبکه نخبگانی در بیش از هزار دانشگاه کشور حضور دارد که ۳۳ هزارنفر عضو هیئت علمی و ۲۷ هزار نفر اساتید دیگر را شامل می‌شود.

وی با متذکر شدن این مطلب که اولین مسئولیت استاد بسیجی، نقش معلمی است، تصریح کرد: اساتید باید نقش خود را در تربیت آینده‌سازان کشور ایفا کنند که این نقش‌آفرینی در دو حوزه عمومی و تخصصی است که هرکدام به صورت جدی می‌تواند اثرگذار باشد. نقش‌آفرینی عمومی در عرصه جهاد تببین و ترویج ارزش‌های انقلاب است.

مردانی ادامه داد: همچنین دشمن‌شناسی و معرفی اسلام ناب و شناسایی فرق انحرافی از جمله مباحثی است که در حوزه نقش‌آفرینی عمومی اساتید بسیجی تعریف می‌شود. کمک به شناسایی مسائل کشور در ابعاد مختلف و پیاده سازی راه‌حل مسائل کشور نیز از طریق مباحث علمی از جمله مواردی است که در حوزه نقش‌آفرینی تخصصی تعریف خواهد شد که باید بسیار جدی گرفته شود.

وی افزود: برای این حوزه اولیت‌های فراوانی از جمله تامین روحیه انقلابی و مشارکت اساتید در اعطای خدمات داوطلبانه به مردم، الگوسازی از چهره‌های علمی و فناوری کشور، تشکیل جبهه فرهنگی، مطالبه موضوعات مهم زیست بوم و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما