شناسهٔ خبر: 67279025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه کردستان:

همایش شهدای شاخص کردستان در تیرماه برگزار شود

سنندج_نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: همایش شهدای شاخص کردستان در تیرماه امسال قبل از محرم برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان در سال‌جاری در حال برگزاری است و این جلسه به لحاظ فرهنگی مهمترین جلسه استان محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جلسات تقویم مشخصی دارند که این جلسه مهم استان نیز باید بر مبنای تقویم پیش برود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «فرهنگ مظلوم است»، اعلام کرد: باید با اجرای منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی زمینه تقویت فعالیت‌های این حوزه را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به عید غدیر خم و تبریک این عید اظهار کرد: کتابی در رابطه با زنان اسلام نوشته شده است که در مورد ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) اشاره کرده و زنان مدینه این مهم را ملامت کرده‌اند که چرا یک فرد فقیر همسر حضرت زهرا شده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اعلام کرد: حضرت محمد (ص) نیز از زنان گلایه کردند که حضرت علی در دنیا و آخرت سرور است و امروز ما به چنین مقتدایی می‌بالیم.

وی ادامه داد: اگر کمیته‌ای فرهنگی در استان تشکیل شود می‌توان فعالیت‌های فرهنگی و طرح مسائل فرهنگی ادارات استان را بررسی کرد.

وی اعلام کرد: همایش‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود و برگزاری همایش و جلساتی برای یادواره شهدای شاخص به صورت فصلی مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه کردستان افزود: به صورت فصلی جلسات متناسب با شهدای شاخص و غیر شناخته شده استان برگزار و در تیرماه اولین همایش، اواخر شهریور دومین همایش برگزار شود.

نظر شما