شناسهٔ خبر: 67278911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افشای طرح مخفی نتانیاهو برای باقی‌ماندن در حکومت

صاحب‌خبر -
افشای طرح مخفی نتانیاهو برای باقی‌ماندن در حکومت
خبرگزاری آریا - روزنامه اسرائیلی «معاریو» روز چهارشنبه مصاحبه‌ای را با یک سیاستمدار رژیم صهیونیستی درباره طرح مخفی بنیامین نتانیاهو برای ماندن در قدرت به قیمت به تعویق افتادن انتخابات 2026، منتشر کرد.

روزنامه اسرائیلی «معاریو» روز چهارشنبه در وب‌سایت خود مصاحبه‌ای را با یک سیاستمدار اسرائیلی وابسته به حزب لیکود که قبلاً با نخست‌وزیر اشغالگر کار کرده، منتشر نمود که طی آن درباره جاه‌طلبی‌های بنیامین نتانیاهو و عطش بی‌پایان وی برای ادامه قدرت حتی به قیمت مختل شدن انتخابات 2026، صحبت کرد.
این سیاستمدار اسرائیلی فاش کرد که نتانیاهو برای اطمینان از تداوم حکومتش، روی قدرت گرفتن دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا حساب می کند.
به نوشته این روزنامه، این سیاستمدار کهنه‌کار از حزب لیکود که به عنوان مشاور، از نزدیک با نتانیاهو کار کرده، تاکید کرد: «نتانیاهو حداقل 5 سال دیگر نخست وزیر خواهد ماند.»
این عضو لیکود توضیح داد: «آنچه اکنون در اداره پلیس اتفاق می‌افتد، تازه آغاز کار است. به زودی تمام سران سرویس‌های امنیتی، چه ارتش اسرائیل، چه موساد و چه شین‌بت، وظایف خود را به پایان خواهند رساند. نتانیاهو تنها کسی را منصوب می‌کند که در هر شرایطی به او وفادار باشد.»
این سیاستمدار اشاره کرد که نتانیاهو دو هدف دارد: اول کشاندن درگیری در شمال (مرز مشترک فلسطین اشغالی با جنوب لبنان) به نقطه انفجار، دوم نزاع با بایدن و خدمت به ترامپ.
به گفته وی، ترامپ پس از روی کار آمدن، به نتانیاهو این آزادی را می‌دهد که با لبنان جنگ تمام عیار و طولانی مدت راه بیندازد که مانع برگزاری انتخابات شود.
همه این‌ها و تکمیل فرآیند تصرف سیستم‌های داخلی به نتانیاهو اجازه می‌دهد انتخابات را به تعویق بیندازد و در قدرت باقی بماند.

نظر شما