شناسهٔ خبر: 67278780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مخبر برای افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپین وارد گیلان شد مخبر برای افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپین وارد گیلان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم از رشت، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دقایقی پیش برای افتتاح راه‌آهن رشت کاسپین و با اسقبال استاندار گیلان و دیگر مسئولان استانی از طریق فرودگاه سردار جنگل وارد رشت شد. بنا بود شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برای بهره‌برداری از راه‌آهن رشت کاسپین و دیگر

صاحب‌خبر -

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم از رشت، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دقایقی پیش برای افتتاح راه‌آهن رشت کاسپین و با اسقبال استاندار گیلان و دیگر مسئولان استانی از طریق فرودگاه سردار جنگل وارد رشت شد. 

بنا بود شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برای بهره‌برداری از راه‌آهن رشت کاسپین و دیگر پروژه‌های مصوب شده دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان سفر کنند، اما با شهادت رییس جمهور و همراهانش، این امر میسر نشد. 

در مراسم بهره برداری از این پروژه ملی، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون نخست وزیر آذربایجان و سفرای چند کشور نیز حضور می‌یابند. 

این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندرانزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است، راه‌آهن رشت – کاسپین حلقه تکمیلی کریدور شمال – جنوب محسوب می‌شود و از این پروژه مهم به‌عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

راه‌آهن رشت – بندرکاسپین به‌طول 37 کیلومتر با اعتبار بیش از 30 هزار میلیارد ریال احداث شده است و ارزش روز آن بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. 

 

همچنین بخوانید
  • برنامه سفر بذرپاش به گیلان لغو شد / ماجرا چیست؟
  • زمان افتتاح راه آهن رشت - کاسپین با حضور وزیر راه مشخص شد
  • تدوین توافق بلندمدت میان ایران و هند
  • تأکید مخبر بر درآمدزایی ترانزیت به جای نفت

منبع: eghtesadnews-654610

برچسب‌ها:

نظر شما