شناسهٔ خبر: 67278612 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس اداره ارشاد طارم خبر داد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی هنری برای اعضای کانون‌های مساجد طارم

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم گفت: دوره‌های آموزشی فرهنگی، ادبی و هنری برای اعضای کانون‌های مساجد طارم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

منوچهر شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در طارم، با تأکید بر لزوم ساماندهی و برنامه‌ریزی اصولی برای تابستان امسال و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌ها باید به گونه‌ای تدوین شود که شرایط کشف و رشد استعدادها و خلاقیت اعضا را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: قطعاً اجرای هرچه بهتر برنامه‌های اوقات فراغت همچنین تقویت مسئله مهارت‌آموزی و مهارت‌های اجتماعی نسل جوان و آماده‌سازی آنها برای حضور در اجتماع از طریق همین دوره‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم گفت: شهرستان طارم ۲۹ باب کانون فرهنگی هنری با ۷۴۹ نفر عضو دارد و در طول سال برنامه‌های متعددی به ویژه در مناسبت‌های مذهبی و تابستان برگزار می‌کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانی در طارم از یکم تیرماه آغاز خواهد شد، اضافه کرد: این برنامه‌ها با مشارکت موسسات فرهنگی زیر نظر ارشاد و همچنین کانون‎‌های مساجد برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم افزود: علاوه بر این طرح پایش کتابخانه‌های مسجدی شهرستان طارم اجرایی و دوره نویسندگی نیز با حضور نویسندگان فعال در حوزه مذهب و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در کنار برنامه‌های اعتقادی جذابیت لازم برای حضور پررونق این قشر در مساجد را فراهم می‌کند، اضافه کرد: در تابستان امسال هم کلاس‌های آموزشی در حوزه صنایع دستی، تندخوانی، برگزاری اردوهای یک روزه، خوشنویسی، کامپیوتر، گلدوزی، بازیگری، طرح اندیشه‌های آسمانی اجرا خواهد شد.

نظر شما