شناسهٔ خبر: 67278490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

در نشست رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مطرح شد؛

در اجرای طرح سوخت هیچ شهروند قانون مداری در صف معطل نشود

رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست خبری بمناسبت هفته قوه قضائیه که با حضور دادستان بندرعباس، رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد استان، رئیس سازمان بازرسی در سالن جلسات دادگستری بندرعباس برگزار شد، گفت: در استان هرمزگان فرد بدون شناسنامه ایرانی نداریم.

صاحب‌خبر -

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست خبری بمناسبت هفته قوه قضائیه که با حضور دادستان بندرعباس، رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد استان، رئیس سازمان بازرسی در سالن جلسات دادگستری بندرعباس برگزار شد، گفت: در استان هرمزگان فرد بدون شناسنامه ایرانی نداریم.

مجتبی قهرمانی، با بیان اینکه  قاچاق سوخت به عنوان دغدغه اصلی مسئولان استان مطرح است، افزود: ما نیز روی این موضوع حساسیت ویژه ای داریم و هر برنامه ای که از طرف دادگستری یا شرکت پخش فرآورده های نفتی و سایر نهادها بخواهد اجرا شود باید حتی یک شهروند قانون مدار دچار زحمت معطلی در صف ها نشود.

قهرمانی، عنوان کرد: برنامه هایی که در حوزۀ گازوئیل اجرا شد ساماندهی و رضایتمندی نسبی را به همراه داشته است و در بحث قاچاق نیز در این حوزه توفیقات خوبی حاصل شد.

وی در خصوص صف های طویل بنزین از مردم عذرخواهی کرد و بیان داشت: اخیراً به دلیل به پایان رسیدن ماه و کمبود کارت های آزاد معطلی هایی در جایگاه های بنزین به وجود آمد که با دستور دادستان تعدادی کارت آزاد به جایگاه ها جهت خلوت شدن صف های بنزین در روزهای پایانی ماه اضافه شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، اضافه کرد: برنامه هایی که برای ساماندهی سوخت گازوئیل اجرا شده است و سامانه ها و بارکدهایی که در آن حوزه اجرا شد برای بنزین نیز در نظر گرفته ایم که اجرا شود تا مردم نیاز واقعی و متعارف را به راحتی ، بدون مشکل و معطلی دریافت کنند و در مقابل با قاچاق بنزین هم به صورت جدی مقابله شود.

قهرمانی، در خصوص تصادف هایی که راننده بی محابا و به صورت خطرناک پشت فرمان می نشیند و رانندگی می کند، توضیح داد: عمل این راننده مصداق «کار نوعاً کشنده» و منجر به قتل شود در مواردی به دادستان اعلام کرده ایم اگر پرونده هایی با این مصادیق باشد از باب «کار نوعاً کشنده» و از مصادیق قتل عمد پرونده را تشکیل دهد و پیگیری کند.

وی، از برنامه های هفته قوه قضائیه به نشست خبری با خبرنگاران، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار باخانواده معظم شهدا، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، بازدید از زندان و حل مشکل و مسائل زندانیان بازدید از واحدهای تولیدی و واحدهای دانش بنیان و … نام برد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، با بیان اینکه دادگستری هرمزگان با وجود کمبود ۶۰ قاضی و ۶۶۰ کارمند طبق مصوب چارت اداری عملکرد مطلوبی داشته است، افزود: در کمتر از ۱۵ ساعت به هر لایحه ای در استان ترتیب اثر داده می شود و در کشور رتبه یک را در این زمینه داریم.

وی میانگین صدور عدم سوء پیشینه را ۶ ساعت در استان اعلام کردو افزود: سال گذشته به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکهزار ۸۰۰ زندانی در کشور مورد عفو قرار گرفتند که یکهزار و ۴ نفر مربوط به استان هرمزگان بود که دو سوم عفوهای کشور مربوط به هرمزگان بود.

قهرمانی در خصوص اسناد رفسنجان توضیح داد: رفع چالش بیش از پنجاه ساله اسناد موسوم به اسناد رفسنجان که ۷۱۴۲ سند در سال ۵۱ در قشم صادر شد و برای مردم، حاکمیت و منطقه آزاد چالش بود و به دستور رئیس قوه قضائیه و ورود وی فرآیندی تعریف شد که هزینه ها از دوش مردم برداشته و به منطقه آزاد قشم محول شد در سفر رئیس قوه قضائیه ۵۰ برگ سند به مردم اعطا و در هفته قوه قضائیه تلاش می کنیم ۲۰۰ مورد دیگر به مردم تحویل شود.

وی با بیان اینکه عوارض واریزی به شهرداری ها، دهیاری ها، بخشداری ها، مناطق عشایری در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۰۵۹ میلیارد تومان بود که ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، ادامه داد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به حساب شهرداری بندرعباس واریز شد که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است و ۵۸۰۰ میلیارد تومان نیز از باب بخش مالیاتی به حساب شهرداری بندرعباس واریز شد.

قهرمانی در خصوص پرداخت مالیات شرکت های فعال در هرمزگان که در شهرهای دیگر ثبت شده بودند، خاطرنشان کرد: ۹۲ شرکت در هرمزگان باید مالیات را به استان واریز می کردند که از این تعداد شرکت هایی چند استانی هستند اما باید به نسبت فعالیت خود در استان مالیات را پرداخت کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در زمینه سوخت قاچاق اقداماتی در طرح های نظارتی انجام شده است اما قاچاق سوخت سود زیادی را به همراه دارد.

مجتبی قهرمانی، افزود: با اجرا شدن طرح های نظارتی در زمینه قاچاق سوخت کامیون ها کمتر می توانند قاچاق سوخت انجام دهند و خودروهای سوخت بر علیرغم طرح های جدی فراجا، دریابانی و سایر ضابطین افزایش یافته اند.

قهرمانی با بیان اینکه علیرغم توقیف یکهزار دستگاه خودرو بدون پلاک همچنان چالش خودورهای بدون پلاک ( شوطی ) را داریم، خاطرنشان کرد: در شورای تأمین استان هرمزگان و به تدبیر استاندار کمیته ویژه قاچاق سوخت تشکیل شد و به صورت تخصصی یک بخش آن در خصوص خودروهای بدون پلاک است که با خروجی ها و تصمیمات میدانی که گرفته می شود قطعا برخورد و مقابله جدی با این پدیده خواهد بود.

نظر شما