شناسهٔ خبر: 67278410 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اس ۲۴ اولترا یا آیفون ۱۵ پرو مکس کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد

اگر می‌خواهید از پرچم‌داران برتر استفاده کنید، باید ببینید که قیمت اس 24 اولترا نیاز به بودجه بیشتری دارد یا قیمت آیفون 15 پرومکس؟ تفاوت‌هایی در نمایشگر، دوربین و تراشه این محصولات وجود دارد که برای کاربران مختلف مناسب خواهند بود.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: گوشی‌های s24 ultra و iPhone 15 Pro Max را باید از برترین محصولات بازار دانست. قیمت اس ۲۴ اولترا نسبت به آیفون 15 پرومکس فرق زیادی ندارد. البته هنوز قیمتی قطعی برای این محصول در بازار وجود ندارد، زیرا به‌طور رسمی رجیستر نشده و کمتر فروشگاهی آن را می‌فروشد.

قبل ‌از این‌‌‌که نسبت به خرید هریک از این اسمارت‌فون‌ها اقدام کنید، بهتر است ببینید که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند. برای این کار باید مشخصات فنی، امکانات، طراحی ظاهری و کیفیت بدنه هرکدام را مورد مقایسه دقیق قرار دهید. همراه ما باشید تا در این مطلب پاسخ سوال شما را بدهیم.

سامسونگ گلکسی S24 Ultra؛ پرقدرت‌ترین محصول سامسونگ

بگذارید در اولین قدم برای مقایسه قیمت اس ۲۴ اولترا با آیفون 15 پرومکس، هرکدام از این موبایل‌ها را به شما معرفی کنیم. تلفن همراه هوشمند s24 ultra یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولاتی است که سامسونگ در ایران و کشورهای دیگر به‌فروش رسانده است.

این محصول از یک بدنه شیشه‌ای و فریم تیتانیومی بهره می‌برد. نمایشگر آن 6.8 اینچ اندازه داشته و 120 هرتز نیز نرخ نوسازی آن است. اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 تراشه این دستگاه بوده و قابلیت اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها را به شما می‌دهد.

گوشی آیفون 15 Pro Max؛ موبایلی لوکس باکیفیت عالی

محصول دیگری که باید برای مقایسه قیمت اس ۲۴ اولترا به شما معرفی کنیم، گوشی آیفون 15 پرومکس نام دارد. این محصول جدیدترین موبایل هوشمند اپل است که جدیدا وارد بازار شده و مشتریان زیادی دارد. البته باید گفت که هنوز رجیستری آن در ایران انجام نمی‌شود.

استفاده از پردازنده 3 نانومتری Apple A17 Pro، نمایشگر با رزولوشن بالا، دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی و رم 8 گیگابایتی سریع ویژگی‌هایی هستند که در این دستگاه مشاهده می‌کنید. طراحی ظاهری این موبایل به اندازه‌ای جذاب است که هرکسی را مجذوب خود می‌کند.

تفاوت‌های s24 ultra و iPhone 15 Pro Max

اس 24 الترا سامسونگ

می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت آیفون 15 پرومکس تفاوت زیادی با قیمت اس ۲۴ اولترا نداشته باشد، اما ازنظر سخت‌افزارها و قابلیت‌ها، این محصولات امکانات متفاوتی دارند. باید مقایسه‌ای دقیق برای هریک از این محصولات داشته باشیم تا راحت‌تر نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام کنید. این مقایسه بدین شکل است.

رزولوشن نمایشگر در گوشی‌های s24 ultra و iPhone 15 Pro Max

اولین چیزی که می‌توان تفاوت این 2 گوشی را در آن دید، رزولوشنی است که برای نمایشگر آن‌ها وجود دارد. این مورد در قیمت اس ۲۴ اولترا تاثیر زیادی می‌گذارد. در موبایل سامسونگ اس 24 اولترا از یک صفحه‌نمایش 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X استفاده کرده‌اند. رزولوشن آن 1440×3120 بوده و 505 پیکسل در هر اینچ تراکم دارد. در سمت دیگر، اپل از صفحه‌نمایش 6.7 اینچی LTPO Super Retina XDR OLED استفاده کرده و رزولوشن آن نیز 1290×2796 است.

تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش 460 پیکسل در هر اینچ بوده و حدود 89.8درصد بدنه جلو را اشغال کرده است. روشنایی در نمایشگر سامسونگ 2600 نیت و در نمایشگر اپل 20 نیت است؛ این یعنی در شرایط نوری شدید، سامسونگ عملکرد بهتری به شما ارائه می‌دهد.

تراشه به‌کاررفته در s24 ultra و iPhone 15 Pro Max

عملکرد تراشه اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. قیمت اس ۲۴ اولترا به این موضوع بستگی داشته و موجب شده تا رقابت سنگینی میان سرعت پردازش این دستگاه‌ها باشد. در s24 ultra از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 استفاده کرده‌اند.

این تراشه 4 نانومتری 8 هسته پردازشی داشته و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 750 به‌کار رفته است. در آیفون 15 پرومکس نیز از تراشه مخصوص اپل به نامA17 Pro که در فناوری 3 نانومتری تولید شده، استفاده می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن نیز Apple GPU بوده و به‌راحتی هر بازی را برای شما اجرا می‌کند.

حسگرهای دوربین به‌کاررفته برای عکاسی و فیلمبرداری در s24 ultra و iPhone 15 Pro Max

دوربین عاملی مهم برای مقایسه قیمت اس ۲۴ اولترا با آیفون 15 پرومکس به‌شمار می‌رود. در موبایل سامسونگ از حسگرهای عریض، فوق‌عریض، تله فوتو پریسکوپی و تله فوتو استفاده کرده‌اند. رزولوشن آن‌ها به ترتیب 200، 12 و 50 مگاپیکسل است.

در آیفون نیز از حسگرهای عریض، فوق‌عریض، تله فوتو پریسکوپی و تشخیص عمق بهره برده‌اند که رزولوشن آن‌ها 48، 12 و 12 مگاپیکسل است. در مدل سامسونگ می‌توانید با رزولوشن 8k و نرخ 30 فریم فیلم‌های فوق‌العاده باکیفیت ثبت کنید، اما رزولوشن فیلمبرداری در دوربین آیفون در 4k و نرخ 60 فریم محدود می‌شود.

تفاوت ظرفیت باتری و شارژدهی در گوشی‌ها s24 ultra و iPhone 15 Pro Max

عملکرد باتری نقش مهمی در ارزش قیمت اس ۲۴ اولترا و آیفون 15 پرومکس دارد. در s24 ultra از یک باتری 5000میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده‌اند که از نوع لیتیوم پلیمری بوده و توان شارژ آن نیز 45 وات سیمی و 15 وات وایرلس است.

برای اپل iPhone 15 Pro Max نیز یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4422میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته‌اند که تا 15 وات شارژ وایرلس را پشتیبانی می‌کند. همچنین در سامسونگ قابلیت شارژ معکوس و انتقال انرژی به دستگاه‌های دیگر نیز وجود دارد.

کدام یک را بخریم؟ s24 ultra یا iPhone 15 Pro Max؟

ارزش قیمت اس ۲۴ اولترا و قیمت آیفون 15 پرومکس تقریبا با هم یکی است. شما باید بسته به بودجه خود و نیازی که از یک گوشی هوشمند و پرچم‌دار دارید، یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. سامسونگ برای بازی خوب بوده و آیفون نیز برای عکس‌برداری، امکاناتی عالی دارد. قیمت گوشی سامسونگ را میتوانید همیشه آنلاین در سایت های برتر ایران چک کنید.

خرید بهترین موبایل پرچم‌دار با گارانتی معتبر

الترا اس 24 سامسونگ

انتخاب یک فروشگاه معتبر برای بررسی قیمت ۲۴s اولترا و خرید این موبایل‌ها قدم پراهمیتی به‌حساب می‌آید. بهترین مرکز خرید برای این کار، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا است. دیجی‌کالا یک فروشگاه بزرگ آنلاین بوده که محصولات متعددی را در این‌زمینه موجود می‌کند. قیمت این محصولات در این فروشگاه مناسب هستند و در کنار گارانتی‌های معتبر، این کالاها را به‌فروش می‌رسانند.

جمع‌بندی

از محبوب‌ترین پرچم‌داران بازار باید به S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max اشاره کرد. ارزش قیمت اس ۲۴ اولترا و آیفون 15 پرومکس تفاوت زیادی با هم ندارد. بیشتر مشخصات فنی این دستگاه‌ها یکی بوده و تنها در برخی بخش‌ها متفاوت هستند.

رزولوشن نمایشگر سامسونگ نسبت به اپل بیشتر بوده و روشنایی بهتری نیز به شما ارائه می‌دهد. تراشه این 2 محصول عملکرد تقریبا یکسانی دارند؛ اما برای بازی کردن، سامسونگ انتخاب بهتری به‌شمار می‌رود. تفاوت‌های دقیق این 2 مدل را در این مطلب با هم بررسی کردیم. پس‌از مطالعه این موارد، می‌توانید به دیجی‌کالا رفته و هرکدام از این موبایل‌ها را با قیمتی عالی سفارش دهید.

نظر شما