شناسهٔ خبر: 67278314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

وضعیت هوای تهران سالم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، شاخص کیفیت هوای تهران در روز پنجشنبه با شاخص لحظه‌ای ۸۷ در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد اما پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا انتهای امروز پایدار نباشد.

ایرنا نوشت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته بطور میانگین بر روی عدد ۱۵۶ در وضعیت قرمز قرار گرفته و تهرانی‌ها هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی را در ساعات زیادی از دیروز تجربه کردند

براساس اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از روز گذشته شروع و تا جمعه در تهران و برخی استان‌های شمالی تشدید می‌شود.

این سامانه مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه دارد.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت‌نشینان پنج روز هوای پاک، ۷۵ روز هوای سالم، ۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و ۲ روز هم هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی استنشاق کرده‌اند.

شهر تهران در سال جاری ۱۰ روز هوای پاک، ۲۱۳ روز هوای قابل قبول، ۹۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ ناسالم برای همه را تجربه کرده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

 

نظر شما