شناسهٔ خبر: 67278063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان:

سیر محتوایی محرم در زنجان تدوین شد

زنجان- معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در راستای تبیین وقایع ماه محرم، سیر محتوایی این ماه تبدیل به کتابچه شد.

صاحب‌خبر -

بهزاد طارمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در طول سالیان دراز ماه محرم و بزرگداشت واقعه عاشورا تاثیر بسیار عمیقی در جامعه ایران داشته است، این تاثیر شامل همه افراد و همه اقشار می‌شود؛ اما باید وقایع این ماه بین مردم تبیین و تبدیل به گفتمان شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، سیر محتوایی ماه محرم در قالب کتابچه‌ای با عنوان «مقاومت» تدوین شده که در قالب آن نسبت به تبیین مسائل مربوط به عاشورا و ماه محرم اقدام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همچنین تلاش این اداره کل تهیه سیر محتوایی برای واقعه غدیر است، اضافه کرد: البته این طرح در سه روستای استان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبیین مسائل مختلف در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: موضوع و دغدغه اصلی ما این است که گاهی اوقات به قدری در مورد مسائل حمایتی مراسم غدیر در سطح شهر غوطه‌ور می‌شویم که سایر بخش‌ها از جمله روستاها را نادیده می‌گیریم به همین دلیل به‌دنبال ورود به مسائل محتوایی در مناطق روستایی و حاشیه‌ای استان هستیم.

طارمی در ادامه به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای عید غدیر اشاره کرد و افزود: برگزاری خطبه خوانی در روستاها، برگزاری گفتمان‌های مذهبی در امکان مختلف و همچنین جشن‌های مخصوص با حضور عموم مردم و ملاقات با سادات در روز عید غدیر از برنامه‌های این ایام است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: همایش‌های تبیین توحیدی ویژه روحانیون و مدیران هیئت‌های مذهبی و مداحان و برگزاری جلسات قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت عید غدیر خواهد بود.

نظر شما