شناسهٔ خبر: 67277961 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر صمت: کرمان، از استان‌های پیشگام در تولید خودرو‌های برقی است

وزیر صمت گفت: کرمان جزو استان‌های پیشگام برقی‌سازی صنعت خودرو در  کشور است. وزیر صمت گفت: کرمان جزو استان‌های پیشگام برقی‌سازی صنعت خودرو در  کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید از صنایع خودروسازی بم گفت: در ادامه نهضت شهید رئیسی برای احیای واحد‌های تولیدی و افتتاح بعضی از پروژه‌ها به استان کرمان سفر کردیم.
وی ادامه داد: اتفاقات خیلی خوبی در زمینه خودرو‌سازی افتاده است و برای تقویت مهندسی و ساخت قطعات اصلی تلاش زیادی می‌کنند بخصوص واحد تولید گیربکس‌های اتوماتیک.
علی‌آبادی با تاکید بر اینکه خودروسازان باید به تحولات دنیا که بسرعت در حال شکل‌گیری است، توجه کنند، گفت: در کشور ما در حوزه خودروسازی شتاب خوبی برای کم کردن فاصله‌ها وجود دارد.
وی افزود: برقی‌سازی خودرو تحولی جهانی است که نمی‌توان از آن گذشت، چون محیط زیست تحمل  گاز‌های گلخانه‌ای را ندارد و به لحاظ اقتصادی امکان سوزاندن سوخت‌های گرانقیمت نیست، لذا برقی‌سازی یعنی تولید خودرو‌های سبز و خودرو‌هایی که می‌توانند با انرژی خورشیدی و تجدید‌پذیر حرکت کنند نکته مهمی است.
وزیر صمت تصریح کرد: کرمان جزو استان‌های پیشگام برقی‌سازی صنعت خودرو در  کشور است.
وزیر صمت گفت: خوشبختانه روند خوبی در کشور و استان کرمان شکل گرفته است و اولین تاکسی در تهران متعلق به شرکت خودروساز منطقه ارگ جدید بم است.
علی‌آبادی در خصوص دپوی ۶۰ هزار خودرو‌های تولید شده منطقه ارگ جدید بم عنوان کرد: باید توافق بین وزارت صمت و خودروساز انجام بگیرد، امروز با هم صحبت کردیم و این موضوع امروز حل خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما