شناسهٔ خبر: 67277828 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

عرضه توانمندی‌های فناورانه کشاورزی ایران در کنیا - اکونیوز

اقتصاد ایران: با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نهمین دوره نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته کنیا، بیش از ۱۶ شرکت دانش‌بنیان و فناور ایران توانمندی‌هایشان را عرضه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نهمین دوره نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته کنیا از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ توسط خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (iHiT) و با حمایت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در شهر نایروبی پایتخت کشور کنیا برگزار شد.

در این پاویون ۱۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، از جمله پهپاد کشاورزی، تکنولوژی پایش ماهواره‌ای، بذرهای هیبریدی، کودهای ارگانیک، تکنولوژی جنین گاوی، صنایع غذایی و بسته‌بندی در نهمین دوره نمایشگاه کشاورزی کنیا (Afritech Africa) به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود پرداختند.

نهمین نمایشگاه کشاورزی کنیا با حضور بیش از ۲۰ کشور دنیا و با هدف رفع خلأهای موجود در این اکوسیستم برگزار شد. این رویداد فرصت مغتنمی بود تا جدیدترین فناوری‌های کسب شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به نمایش گذاشته شود و ارتباطات تجاری این حوزه در خارج از کشور و بویژه قاره آفریقا تقویت شود.

هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری جلسات و مذاکرات تجاری با مشتریان بزرگ بخش خصوصی و دولتی کنیا، بازدید از مزارع و کارخانه‌های فعال در این حوزه، بخشی از خدماتی است که به این شرکت‌ها ارائه شده است.

حضور قوی ایران برای اولین بار در این رویداد بین‌المللی با استقبال بسیار زیاد فعالان و بازیگران حوزه کشاورزی این کشور مواجه شد.

نظر شما