شناسهٔ خبر: 67277761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در 136مین جلسه شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی استان تهران تصویب شد:

12 بهمن؛ انتخاب روزی برای تهران

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ شورای فرهنگ عمومی استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران، عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان تهران در 29 خرداد 1403 در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.
این جلسه با تلاوت آیات روح بخشی از قرآن مجید آغاز شد و سپس علی فروزانفر با اشاره به طرح ملی «حفظ قرآن»، اظهار داشت: این طرح ابتدای خرداد 1403 از استان یزد آغاز شد که با توجه به جامعیت آن، استان تهران نیز از استان‌هایی بود که به طور خاص به این طرح پیوست.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به تدوین آیین‌نامه جدید توسط هئیت دولت در پایان دی‌ ماه سال گذشته و ابلاغ آن به استان‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: از جمله مواردی که در آیین نامه جدید شورای فرهنگ عمومی مطرح شد، نظم در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی، صدور حکم برای اعضای حقیقی شورای فرهنگ عمومی و افزایش اعضای ثابت از ۲۳ به ۳۳ عضو بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران در ادامه تعیین ۵ کمیته تخصصی دائمی را از دیگر نکات مهم این آیین نامه برشمرد و خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها شامل هنر و رسانه؛ امور دینی؛ تعلیم و تربیت؛ اقتصاد فرهنگی و امور اجتماعی، خانواده و رصد است. 
 علی فروزانفر با بیان این که آیین نامه جدید شورای فرهنگ عمومی در ۴۸ساعت آینده به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد، تاکید کرد: روزهای برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان تهران تا پایان سال نیز اعلام می‌شود، تا جلسات به صورت منظم برگزار شود.

نامگذاری ۱۲بهمن به عنوان «روز تهران»
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به نامگذاری روزی با عنوان «روز تهران» بیان کرد: در جلسات پیشین بنا شد تا دستگاه‌های مختلف پیشنهادهای خود را جهت تعیین «روز تهران» به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال کنند. تاکنون دو دستگاه پیشنهادات خود را ارائه داده اند؛ شهرداری تهران روز ۱۴مهر مصادف با سالروز تاسیس بلدیه تهران را پیشنهاد داد و سپاه تهران، ۱۲ بهمن سالروز بازگشت تاریخی امام خمینی(ره) به تهران را به عنوان مبنای نامگذاری روز تهران مطرح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران در ادامه در این باره اذعان داشت: نباید از این مهم غافل شد که بسیاری از تاریخ‌ها حائز اهمیت هستند و نباید از ارج آن‌ها کم شود. ۱۴مهر روزی مهم به شمار می رود که شهرداری باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشد اما باید توجه داشت که ۱۲بهمن ماه از ظرفیت استثنایی به لحاظ ملی و سیاسی برخوردار است. ۱۲بهمن‌ با ۱۴مهر قابل قیاس نیست. این روز وزن سنگین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و در سطح بین‌المللی دارای جایگاه ویژه و پررنگ است که نیازی به پیوست و توضیح ندارد.
علیرضا فخاری استاندار تهران نیز با تاکید بر اهمیت روز ۱۲بهمن خاطرنشان کرد: ۱۲بهمن تمامی ابعاد را در خود جای داده و روزی است که قیام انقلابی ملت بزرگ ایران، هیمنه آمریکا را در هم شکست.

حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات؛ تداوم مسیر رئیس جمهوری شهید است
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران اسلامیت و جمهوریت را ۲ رکن تفکیک ناپذیر در جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: اگر جایگاه اسلامیت نظام با رهبری یک ولی فقیه جامع‌الشرایط نبود در چهار دهه اخیر جمهوریت در این کشور نهادینه نمی‌شد، این اسلامیت نظام است که پاسدار جمهوریت است و این جمهوریت نظام است، که پاسدار اسلامیت است و اگر مردم در صحنه‌های دوران پر فراز و نشیب انقلاب حضور نداشتند، بدون تردید امروز این منزلت را در کشور شاهد نبودیم.
امام جمعه موقت تهران صندوق‌های رای را از مصادیق بارز جمهوریت نظام اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در انتخابات پیش رو شاهد حرکت عظیم ملت ایران در تکمیل حماسه تشییع شهدای خدمت باشیم و با حضور معنادار مردم پای صندوق رای شاهد افزایش مشارکت در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد از ملت و نیز مدیران و مسئولان کشور خواست تا با همه توان در این عرصه حضور یابند و با انتخاب شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور راه را برای تداوم مسیر رئیس جمهور شهید هموار کنند.
گفتنی است که در پایان این نشست رای گیری برای انتخاب «روز تهران» توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی استان تهران برگزار شد و علی فروزانفر دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اعلام نتیجه این رای گیری، اظهار داشت: با توجه به رای گیری انجام شده، ۱۲بهمن به عنوان «روز تهران» انتخاب شد که این موضوع به شورای فرهنگ عمومی کشور جهت ثبت و درج، منعکس خواهد شد.

نظر شما