شناسهٔ خبر: 67277725 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

خوردن شیر با این خوراکی ها ممنوع

صاحب‌خبر -

شیر و پرتغال:
هرگز نباید تا یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر، پرتقال مصرف کنید زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند با اسید پرتقال مخلوط شود و در نتیجه روی هضم و گوارش شما تاثیر می گذارد و علاوه بر آن در این مدت هرگز نباید میوه های دیگری که اسیدی هستند را مصرف کنید.

شیر و میوه ها:
80 درصد از پروتئین موجود در شیر کازئین می باشد و زمانی که شیر را با میوه بنوشید، مقدار زیادی از کازئین در بدن شما باقی می ماند و هضم و جذب آن به راحتی انجام نخواهد شد و همچنین می تواند باعث به وجود آمدن اسهال در فرد بشود و بنابراین هرگز نباید آبمیوه و شیر را یکجا مصرف کنید.

شیر داغ و شکر:
شیر سرشار از لیزین می باشد که با فروکتوز واکنش نشان می دهد ، مخصوصاً اگر آن را در دمای بالا مصرف کنید و باعث می شود که سم لیزین به وجود بیاید که برای بدن انسان مضر است و بنابراین هرگز نباید شکر را به شیری که تازه جوش آمده است ، اضافه کنید و باید صبر کنید تا خنک شود و بعد این کار را انجام دهید.

شیر و دارو:
افراد زمانی که دارو مصرف می کنند، مایلند که به جای استفاده از آب برای خوردن دارو از شیر استفاده کنند و شیر در حقیقت تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد جذب داروها در بدن دارد.

شیر در این زمان ها غشای نازکی را روی سطح دارویی ایجاد می کند و بنابراین کلسیم و منیزیم و دیگر مواد معدنی در شیر باعث ایجاد واکنش شیمیایی با دارو می شوند و می توانند یک ماده غیر اشباع را در آب به وجود بیاورند و روی تاثیر دارو در بدن تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین هرگز نباید تا یک ساعت قبل و بعد از شیر از هیچ دارویی استفاده کنید.

شیر و شکلات:
شیر منبع غنی از پروتئین و کلسیم می باشد ، در حالی که شکلات حاوی اکسالیک اسید است. خوردن این دو با هم می تواند باعث تشکیل کلسیم اگزالات غیر اشباع شود و همچنین تاثیر زیادی بر جذب کلسیم خواهد گذاشت و از طرفی ممکن است باعث ایجاد موهای خشک و اسهال و رشد کم در افراد شود.

شیر و آنتی بیوتیک:
در صورتی که همراه آنتی بیوتیک هایی مانند «کینولون» مثل «سیپروفلوکساسین» و «لواکویین» ، شیر مصرف کنید ، این داروها در معده به کلسیم متصل می شوند و نمی توانند جذب بدن شوند و اثرشان کاهش می یابد.

شیر و گوشت:
مصرف همزمان شیر با گوشت، ماهی زیان آور است و موجب سنگینی معده و انسداد اندام های گوارشی می شود و فرد را به یبوست دچار می کند. اگر زن باردار شیر را با گوشت قرمز یا گوشت سفید میل کند این یبوست و دل پیچه را به نوزادش هم منتقل می شود.

شیر و تخم مرغ:
برخی مردم در وعده صبحانه شیر را با تخم مرغ میل می کنند اما نمی دانند مصرف همزمان این دو ماده خوراکی زیان آور است و مصرف هم زمان تخم مرغ با شیر نیز برای قلب و مغز مضر است. پس بعد از خوردن تخم مرغ به مدت سه ساعت صبر کنید تا این غذا هضم شود و پس از آن شیر بنوشید.

موز و شیر:
بسیاری از افراد شیر را همراه با موز مصرف میکنند اما نمی دانند که موز و شیر سموم سنگین را تشکیل می دهند که موجب ایجاد اختلال درون آنها می شود پس هیچگاه موز و شیر را با هم نخورید زیرا سبب کند شدن ذهن ، ایجاد احساس خستگی و کاهش فرآیند هضم در بدن می شود.

شیر و آناناس:
هیچگاه نباید شیر و آناناس را با هم ترکیب کنید چرا که آناناس حاوی بروملین است و در صورت ترکیب با شیر می تواند موجب ایجاد سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع گردد . این ترکیب برای کودکان خطرناک است.

شیر و ترشیجات:
مصرف همزمان شیر با ترشیجات و خوراکی های شور مضر است و سبب انجماد شیر در معده می شود.

نمناک

برچسب‌ها:

نظر شما