شناسهٔ خبر: 67277706 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فینال متفاوت جام حذفی؛ رویایی مس محقق می‌شود یا جام سپاهان

مهر

تیم فوتبال مس رفسنجان که در اندیشه کسب نخستین عنوان قهرمانی خود در جام حذفی فوتبال ایران است برابر تیمی قرار می گیرد که هم بارها قهرمان لیگ برتر شده و هم جام حذفی را کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دیدار فینال رقابت های جام حذفی فوتبال امروز پنجشنبه بین تیم‌های سپاهان اصفهان و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. این دیدار با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR برگزار می‌شود و یکی از رویدادهای بزرگ فوتبالی کشور با قضاوت بیژن حیدری انجام خواهد شد.

برای انتخاب ورزشگاه میزبان این دیدار حاشیه‌های زیادی به وجود آمد ابتدا سازمان لیگ ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را به عنوان میزبان معرفی کرد اما با مخالفت هر دو باشگاه مس و سپاهان مواجه شد و با تصمیم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

سپاهان با پشت سر گذاشتن تیم‌هایی چون شمس آذر، استقلال آبی پوش ملاثانی، ملوان و گل گهر، به مرحله فینال رسیده است. «ژوزه مورایس» برای این بازی مصدومی ندارد و تنها میلاد زکی‌پور و هادی محمدی به دلیل محرومیت نمی‌توانند در این بازی زردپوشان را همراهی کنند.

از سوی دیگر، مس رفسنجان که با شکست دادن تیم‌های استقلال تهران، پیکان، تراکتور و آلومینیوم به فینال رسیده، تمام بازیکنان خود را در دسترس دارد و به دنبال پیروزی در این بازی است.

فینال متفاوت جام حذفی؛ رویایی مس محقق می‌شود یا جام سپاهان

یکی از جذابیت این دیدار، حضور محرم نویدکیا پیشکسوت سپاهان در قامت، سرمربی برای تیم مس رفسنجان است و او این بار در مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت. سپاهان با ۴ قهرمانی پس از پرسپولیس و استقلال سومین تیم برتر این رقابت‌ها است و آخرین باری که زردپوشان توانستند به مقام قهرمانی دست یابند به دیدار برابر پرسپولیس در سال ۱۳۹۲ بر می‌گردد که سپاهان با کاپیتانی محرم نویدکیا توانست به مقام قهرمانی دست یابد. تیم مس هم تاکنون قهرمانی در جام حذفی را تجربه نکرده است و اگر به این عنوان برسد برای نخستین بار خواهد بود که این عنوان را به دست آورده‌اند.

مس رفسنجان به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC حتی با قهرمانی در این رقابت‌ها نمی‌تواند در رقابت‌های آسیایی شرکت کند، به همین جهت حضور تیم سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا قطعی است و شاگردان مورایس با خیالی راحت رو در روی حریف خود قرار می‌گیرند.

نظر شما