شناسهٔ خبر: 67277692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگاهی به فینال جام حذفی/ محرم یا مورایس!

تسم فوتبال سپاهان در فینال رقابت‌های جام حذفی به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فینال رقابت‌های جام حذفی عصر امروز مصادف با پنجشنبه 31 خرداد ماه برگزار می‌شود و تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت.

فصل جاری رقابت‌های فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری فینال مسابقات جام حذفی به پایان خواهد رسید و تیم فوتبال سپاهان برای کسب تنها جام بافی مانده به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که در چند روز گذشته حواشی جالبی پیرامون محل برگزاری مسابقه به وجود آمد و ورزشگاه برگزاری بازی چند بار تغییر کرد. پیش از مشخص شدن فینالیست‌ها قرار بود که بازی فینال در کرمان برگزار شود و بعد از صعود مس رفسنجان و کل‌گهر به جمع 4 تیم نهایی، محل برگزاری فینال به قزوین منتقل شد اما بعد از صعود مس رفسنجان و سپاهان، هر دو تیم با برگزار شدن بازی در قزوین مخالفت کردند و در نهایت سازمان لیگ با برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی موافقت کرد‌‌.

اما این تمام ماجرا نبود و ساعت مسابقه هم در اقدامی عجیب تغییر یافت، پیش از این قرار بود که بازی ساعت 20 امروز برگزار شود که بنا بر اعلام سازمان لیگ این دیدار چند ساعت زودتر و ساعت 17:45 برگزار خواهد شد.

سپاهان و مس در حالی آماده حضور در فینال می‌شوند که نارنجی‌پوشان رفسنجانی نسبت به شاگردان مورایس مسیر سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌اند؛ مس رفسنجان در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با استقلال تهران روبه‌رو شد و بعد از آن در یک‌هشتم نهایی از سد پیکان گذشت. شاگردان نویدکیا در یک‌چهارم نهایی تراکتور را حذف کردند و بعد از آن آلومینیوم اراک را در ضربات پنالتی شکست دادند و به فینال رسیدند. درحالی که سپاهانی‌ها در این مسیر با تیم‌های شمس‌آذر قزوین، استقلال ملاثانی، ملوان و گل‌گهر مواجه شوند.

سپاهان برای این دیدار شرایط خوبی دارد با این حال غیبت زکی‌پور و هادی محمدی مورایس را در شرایط سختی قرار داده، هر چند نورافکن توانایی بازی در دفاع چپ را دارد با این حال در پست دفاع آخر، مورایس فقط دانشگاه را در اختیار دارد که به تازگی از بند مصدومیت رها شده و وضعیت آمادگی این بازیکن هنوز مشخص نیست. شاگردان نورایس در هفته‌های اخیر به روزهای اوج‌شان برگشته‌اند و به ویژه در فاز هجومی از توان بالایی بهره می‌برند‌ از طرفی بازی امروز آخرین فرصت زردپوشان برای کسب جام است و همین نکته می‌تواند به آنها انگیزه مضاعفی ببخشد.

در طرف مقابل مس رفسنجان هم شرایط خوبی دارد و با تمام قوا در این دیدار حاضر خواهد بود؛ نارنجی‌پوشان رفسنجان در هفته‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده‌اند و از نظر روحی در اوج آمادگی به سر می‌برند؛ از طرفی حضور نویدکیا در راس کادر فنی این تیم و چند سپاهانی سابق در ترکیب بازیکنان انگیزه مسی‌ها را چند برابر کرده و رقیب سرسختی برای زردپوشان خواهند بود.

آنچه مسلم است حضور بازیکنان و کادرفنی باکیفیت در ترکیب رو تیم در کنار اتگیزه‌های خاص آنها نویدبخش یک بازی زیبا و جذاب است و باید دید که کدام تیم موفق خواهد شد که جام قهرمانی را بالای سر ببرد‌.

برترین گلزنان:

شهریار مغانلو با 16 گل و جلال‌الدین علی‌محمدی با 6 گل برترین گلزنان دو تیم هستند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، رامین رضاییان؛ امید نورافکن، دانشگر، سیاوش یزدانی، برایان دابو، محمد کریمی، محمد جواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و رضا شکاری

سرمربی: مورایس
 

ترکیب احتمالی مس رفسنجان

ترکیب احتمالی مس رفسنجان در فینال جام حذفی

حامد لک، رامتین سلیمان‌زاده، محمد نژادمهدی، میثم تیموری، حسن جعفری، فرشید باقری، جلال‌الدین علی‌محمدی، سعید واسعی، محمدمهدی محبی، منتظر محمد و سجاد شهباززاده

سرمربی: نویدکیا

تاریخچه تقابل سپاهان و مس رفسنجان در ادوار مختلف فوتبال ایران به شرح زیر است.

لیگ بیستم

مس رفسنجان یک – سپاهان 2

گل‌ها: شایان مصلح و محمدرضا حسینی(سپاهان)،محمد قاضی(مس رفسنجان)

سپاهان 5 – مس رفسنجان یک

گل‌ها: گولسیانی، محمدرضا حسینی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده ویاسین سلمانی( سپاهان)،محمدرضا سلیمانی( مس رفسنجان)

لیگ بیست و یکم
سپاهان 2 – مس رقسنجان صفر

گل‌ها: سروش رفیعی و امید نورافکن

مس رفسنجان 3 – سپاهان یک

گل‌ها: گادوین منشاء(2 گل) محسن آذرباد(مس رفسنجان)، شهریار مغانلو(سپاهان)

لیگ بیست و دوم

مس رفسنجان صفر_سپاهان صفر

سپاهان 2_مس رفسنجان صفر

گل‌ها: شهریار مغانلو و امید نورافکن

لیگ بیست و سوم

سپاهان 4_ مس رفسنجان یک

گل‌ها: مغانلو(2 گل) رضاییان و رضا شکاری(سپاهان)، جلال‌الدین علی‌محمدی(مس رفسنجان

گل‌ها: کاوه رضایی(سپاهان) جلال‌الدین علی‌محمدی(مس)

جام حذفی

مرحله یک‌شانزدهم نهایی فصل 1400_1399

سپاهان 2- مس رفسنجان یک

گل‌ها: محمدرضا حسینی و گولسیانی(سپاهان)، مهدی کیانی(مس رفسنجان)

انتهای پیام/170/.

نظر شما