شناسهٔ خبر: 67277689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵۰ هنرمند صنایع دستی اردستان زیر پوشش بیمه هستند

کاشان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: ۱۵۰ نفر از ۴۰۰ هنرمند فعال در حوزه‌های مختلف صنایع دستی این شهرستان زیر پوشش بیمه هستند.

صاحب‌خبر -

نرگس بهشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح افزایش پوشش بیمه برای هنرمندان در دولت شهید رییسی در کشور اجرایی شد و در این زمینه به شهرستان اردستان نیز ۱۰ سهمیه برای هنرمندان صنایع دستی تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: هفت نفر واجد شرایط در اردستان اخیرا زیر پوشش بیمه صنایع دستی قرار گرفتند و تا یک ماه آینده بیمه آنها برقرار خواهد شد.
بهشاد با بیان اینکه برای بیمه شدن شرایطی پیش بینی شده است، تصریح کرد: مالک کارگاه صنایع دستی باید مجوز و گواهی مهارت داشته باشد تا بتواند از امتیاز بیمه استفاده کند.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردستان بیان کرد: هشت نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان نیز از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرده اند.

بهشاد افزود: نهادهایی مانند بنیاد برکت، بسیج هنرمندان و کمیته امداد نیز می توانند به هنرمندان تسهیلات بپردازند.
وی گفت: یکی از دغدغه های هنرمندان اردستان ایجاد بازارچه دایمی فروش صنایع دستی است که با تکمیل خانه تاریخی حکیم این دغدغه برطرف خواهد شد.
بهشاد افزود: نداشتن نقدینگی برای خرید وسایل و مواد اولیه از دیگر چالش های هنرمندان اردستان است و برای رفع آن به تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارند.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

نظر شما