شناسهٔ خبر: 67277612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

«کار اجرایی و علمی انجام نمی‌داد»؛

توضیحات رئیس دانشگاه بهشتی درباره اخراج فاضلی

در این مطلب گزارش نشست رییس وقت دانشگاه شهید بهشتی (منصوب دولت روحانی) در سال ۱۴۰۰ را در مورد محمد فاضلی بخوانید.

صاحب‌خبر -
توضیحات رئیس دانشگاه بهشتی درباره اخراج فاضلی

فرهیختگان آنلاین: سعدالله نصیری قیداری سه سال پیش در گفتگویی با اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سوالی درباره علت تبدیل وضعیت نشدن فاضلی گفت: «آخرین جلسه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پیمانی شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد و صلاحیت حرفه‌ای پنج نفر به دلایلی رد شد. هیات اجرایی هم وقت زیادی برای بررسی صلاحیت آقای دکتر فاضلی گذاشت؛ اما به این نتیجه نرسید که ایشان تبدیل وضعیت شود.

وی اضافه کرد: کمیته‌های مربوطه در دانشگاه یک جلسه خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند در ضمن با تشکل‌های دانشجویی جلسه گذاشته و به نامه انجمن جامعه‌شناسی نیز پاسخ داده شد. رئیس دانشگاه شهید بهشتی خطاب به اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: از دلایلی که این جلسه برگزار شده، پاسخ به سوالات درباره عدم تمدید قرارداد آقای دکتر محمد فاضلی است که در ذهن اعضاء هیات علمی و آحاد جامعه ایجاد شده و بنده در شفاف سازی درباره آن ابائی ندارم.»

قیداری اظهار کرد: عضو  هیات علمی برای تبدیل وضعیت باید مقالاتی داشته باشد. در ضمن درخواست ما این است که بدون اطلاع، در خارج از دانشگاه پست نداشته باشند تا در دانشگاه حضور کافی داشته باشند؛ چرا که ما بنا به مصوبات شورای عالی استان تهران باید اساتید را ملزم به حضور در دانشگاه کنیم.

وی افزود: آقای دکتر فاضلی بارها تذکر گرفته‌اند که در دانشگاه حضور داشته باشند؛ در ضمن ایشان مقاله بین‌المللی قابل قبول نداشتند. ما نظر مکتوب مدیر گروه را هم داریم که گفته‌اند ایشان اصلاً در دانشگاه نیستند که بتوانند راجع به ایشان نظر بدهند.

به گفته رئیس وقت دانشگاه شهید بهشتی۴۰ ساعت حضور در دانشگاه مطابق قانون لازم‌الاجرا است و نمی‌شود نیروی پیمانی در دو سال ۲ ماه هم در دانشگاه نباشد؛ در ضمن نمی‌توان قانوناً نام هیات علمی که کار خود را انجام نمی‌دهد و کتاب و مقاله نمی نویسد و کار اجرایی و فرهنگی و علمی انجام نمی دهد را عضو هیات علمی گذاشت.

نظر شما