شناسهٔ خبر: 67277479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار رودسر:

سایت پلان نفتی رودسر وارد فرایند اجرایی می شود

طاهره رفعتی

فرماندار رودسر، با بیان اینکه به زودی سایت پلان پارس خزر در رودسر وارد فرایند اجرایی می شود، تصریح کرد: فعالیت های اکتشافات نفت در داخل دریا صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری در حاشیه بازدید از ساحل کلاچای در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کلاچای یکی از شهرهای زیبا و پر ظرفیت استان گیلان هم به لحاظ ساحل و هم به لحاظ گردشگری است، اظهار کرد: کلاچای همواره مورد توجه گردشگران سایر استان های کشور بوده است.

وی هدف از این بازدید را که با همراهی بخشدار و شهردار و رئیس شورای شهر کلاچای انجام شده، فراهم آوردن زمینه های جذب بیشتر گردشگر دانست و افزود: برخی از پروژه های نیمه تمام کلاچای مورد بررسی قرار گرفت؛ این پروژه ها تاثیر مستقیم بر جذب گردشگر دارند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه با همت شهردار و سایر مسئولان بخش همه ظرفیت های کلاچای را از حالت رکود خارج و فعال خواهیم کرد، گفت: به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و جذب گردشگر برای شهر هستیم.

حیدری ساحل را یکی از مناطق پر جاذبه و درآمدزا دانست و خاطرنشان کرد: ساحل همواره برای مردم و گردشگران جذاب بوده و ساحل کلاچای نیز زیبایی های خاص خودش را دارد؛ یک پیاده راه مناسب در ساحل این شهر احداث شده که نیازمند ترمیم و بهسازی توسط شهرداری است.

وی از راه اندازی دو ایستگاه خدماتی - رفاهی در قالب کافی شاپ در پیاده راه کلاچای خبر داد و بیان کرد: این منطقه پنجشنبه بازار خوبی دارد که وسعت آن به ۳۰ هزار مترمربع می رسد و می تواند گردشگران را جذب کند.

فرماندار رودسر با اشاره به عدم توجه مسئولان وقت به بهره برداری از پروژه های تعریف شده در این بازار، عنوان کرد: شهردار کلاچای هرچه سریع تر نسبت به تهیه طرح جامع شهر با همکاری مشاوران اقدام کند، زیرا برنامه خاصی را طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه کلاچای می تواند تبدیل به بارانداز تره بار شرق گیلان شود، تاکید کرد: شهرهای رودسر و چابکسر نیز می توانند از این بارانداز استفاده کنند.

حیدری خواستار رسیدگی به پرونده های نیمه تمام مربوط به املاک تصرف شده و تفکیک های غیر قانونی با همکاری مسئولان کلاچای و دستگاه قضا شد و اضافه کرد: به نتیجه رسیدن این پرونده ها موجب می شود که شهرداری از درآمد پایدار برخوردار شود و تمامی مطالبات مردمی را در قالب پرونده های درآمدزا جبران کند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه شهرداری کلاچای می تواند با همین ظرفیت ها یکی از درآمدزاترین شهرداری های گیلان باشد و به قطب گردشگری تبدیل شود، گفت: متاسفانه در گیلان و رودسر با مسئله پسماند مواجه هستیم که موجبات نارضایتی استاندار و مردم را فراهم کرده؛ تمهیدات استانی و شهرستانی بایستی در کوتاه ترین زمان ممکن محقق شود تا این چالش را ساماندهی کنیم.

وی از اضافه شدن یک دستگاه حمل زباله جدید به شهرداری کلاچای خبر داد و بیان کرد: این دستگاه مجهز به پرس بوده و ناوگان جمع آوری پسماند را تقویت می کند؛ جمع آوری زباله در کلاچای شیفتی انجام می شود که به زیباتر شدن شهر می انجامد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با بیان اینکه پسماند های کلاچای به لندفیل تعیین شده حمل می شود، ادامه داد: بسیاری از مسافران علاوه بر تولید زباله زیاد، آن را در محیط رها می‌کنند و لذا بایستی فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و گردشگران به فرهنگ عمومی احترام بگذارند و با مدیران شهری همکاری کنند.

حیدری همچنین به آخرین وضعیت سایت نفتی رودسر اشاره و خاطرنشان کرد: اگر ۲۸ هکتار زمین تعیین شده را واگذار کنیم، سایت پلان نفتی استان راه اندازی خواهد شد؛ در حال حاضر تجهیزات سایت وارد رودسر شده و هماهنگی های اولیه با اداره کل منابع طبیعی استان جهت واگذاری زمین انجام شده و باید به صورت رسمی آن را واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه به زودی سایت پلان پارس خزر در رودسر وارد فرایند اجرایی می شود، تصریح کرد: فعالیت های اکتشافات نفت در داخل دریا صورت می گیرد، اما در کرانه ساحلی نیز این سایت پلان حمایت ها و پشتیبانی های لازم را از اکتشاف انجام می دهد.

فرماندار رودسر اعتبار اولیه پروژه سایت پلان و اسکله اکتشاف را طبق اعلام وزارت نفت ۴۰ میلیون یورو دانست و اضافه کرد: به محض واگذاری زمین، مناقصات انجام و کار به سرانجام می رسد.

انتهای پیام

نظر شما