شناسهٔ خبر: 67277460 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فضانوردان چگونه در فضا ورزش می‌کنند؟ +فیلم

فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی از روش‌هایی برای حفظ سلامت عضلات خود استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

اولگ کونوننکو، فضانورد روسی، جزئیاتی از تمرینات ویژه‌ای را که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی انجام می‌دهند تا سلامت عضلات خود را در شرایط گرانش صفر حفظ کنند، فاش کرد.

کونوننکو در مورد این موضوع گفت: حفظ قدرت و توده عضلانی در طول پرواز‌های فضایی بسیار مهم است که باعث آتروفی فیبر‌های عضلانی فضانوردان می‌شود، بنابراین باید از اثرات منفی ناشی از این موضوع جلوگیری کرد.

<div id="video-display-embed-code_19455315"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8759404/19455315?width=400&height=300"></script></div>

وی افزود: فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی تمرینات ویژه‌ای را برای حفظ سلامت عضلات خود انجام می‌دهند و از دستگاه‌ها و تجهیزاتی استفاده می‌کنند که با ایجاد مقاومت در برابر حرکت در تمرینات مختلف از جمله دستگاه ARED آمریکایی، فشار مکانیکی بر سیستم اسکلتی عضلانی ایجاد می‌کند که دستگاه روسی NS-۱ این تمرینات حفظ سلامتی عضلانی را تضمین می‌کند.

کونوننکو خاطرنشان کرد: فضانوردان روسی حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی هر دو روز یک بار چنین تمرین‌هایی را انجام می‌دهند و در طول هر تمرین حرکات مختلف و پیچیده‌ای مانند حرکات چمباتمه زدن، حرکات وزنه‌برداری و ... را انجام می‌دهند و این تمرینات باعث تقویت انواع مختلف گروه‌های عضلانی در بدن آنها، به ویژه عضلاتی که تحت تأثیر شرایط قرار می‌گیرند، می‌شود.

منبع: تاس

نظر شما