شناسهٔ خبر: 67277292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اعلام موضع رسمی آرژانتین نسبت به اوکراین

سخنگوی رئیس‌جمهور آرژانتین گفت دولت این کشور قصد ندارد در درگیری اوکراین دخالت و کمک‌های نظامی به کی‌یف ارسال کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش ایسنا، «مانوئل آدورنی» سخنگوی رئیس‌جمهور آرژانتین طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما هیچ کمک نظامی به اوکراین ارسال نخواهیم کرد. ما کمک‌های بشردوستانه ارسال می‌کنیم اما در هیچگونه درگیری نظامی شرکت نخواهیم کرد.»

خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی رئیس‌جمهور آرژانتین گزارش کرد: «اقدامات آرژانتین نمی‌تواند برای روسیه خصمانه باشد. به نظر من، اقدامات خصمانه یعنی ارسال تسلیحات و شرکت در درگیری نظامی.»

درحالی‌که کنفرانس صلح اوکراین اوایل این هفته در سوئیس برگزار شد، اما همچنان هیچ چشم‌انداز صلحی برای این کشور جنگ‌زده وجود ندارد زیرا نه تنها در این کنفرانس روسیه حضور نداشت، بلکه کشورهای غربی با ارسال تسلیحات به کی‌یف موجب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شوند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ تسلیحات به اوکراین» را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان روسیه و اوکراین طولانی‌تر می‌کند.

 

نظر شما