شناسهٔ خبر: 67277209 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اطلاعیه مهم بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

در سال ۱۴۰۱ بانک رفاه بیشترین واگذاری را در بین سایر بانک‌ها داشته به طوری که ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک رفاه واگذار شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل لله‌گانی درباره آخرین تصمیمات برای واگذاری بانک رفاه کارگران اظهار داشت: در حال سازمان تامین اجتماعی محدود ۳۴ درصد مدیریت بانک رفاه را در اختیار دارد و به دلیل اینکه سهام واگذار نکند، ۶۶ درصد از مدیریت این بانک به وزارت اقتصاد تعلق دارد اما در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ۱۰۰ درصد سهام‌دار است. پیگیر‌ی‌هایی در این باره انجام شده اما این پیگیری‌ها از سوی بانک نیست و در سطح بالاتری در حال اجرا است.

وی درباره حفظ منافع کارگران و بازنشستگان در واگذاری سهام بانک رفاه گفت: هنوز سهام بانک رفاه واگذار نشده اما اگر واگذاری انجام شود

سیاست‌گذاری‌ها به این نحو خواهد بود که بخشی از سهام به کارگران واگذار شود و برنامه‌ریزی‌ها به این نحو است که خود صندوق‌های بازنشستگی و خود بازنشستگان سهام‌دار خواهند بود.

مدیرعامل بانک رفاه درباره روند مولدسازی اموال مازاد بانک رفاه ادامه داد:‌ براساس آگهی‌هایی که منتشر شود هر فرد واجد شرایط می‌تواند در فرایند مولدسازی‌های اموال مازاد بانک رفاه حضور داشته باشد. تمام سهام شرکت‌ها و ساختمان را آگهی می‌کنیم و بعضا به صورت نقد و اقساط به فروش رفته‌است. اموالی که قیمت بالایی دارند به دلیل عدم قدرت خرید مردم هنوز به فروش نرفته‌اند.

چه خبر از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری؟

لله‌گانی با بیان اینکه مرتبا املاک و سهام بانک رفاه برای فروش آگهی می‌شود، تقریبا تمام املاک مازاد بانک بیش از دو بار آگهی شده‌اند، افزود: در سال ۱۴۰۱ بانک رفاه بیشترین واگذاری را در بین سایر بانک‌ها داشته به طوری که ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک رفاه واگذار شد. عدد میزان فروش و واگذاری اموال مازا بانک رفاه در سال گذشته به دلیل اینکه صورت‌‌های مالی هنوز جمع‌بندی نشده‌اند، دقیق نیست و پس از نهایی شدن صورت‌های مالی، میزان دقیق واگذاری‌ها در سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود.

وی گفت: در سال جاری هم تمام املاک مازاد دوباره آگهی خواهند شد و البته باید این آگهی‌ها با قیمت‌های به روز شده منتشر شوند. تمام سهام‌های بانک به غیر از سهام‌های ابزاری مانند شرکت IT و صرافی و کارگزاری‌ها واگذار می‌شوند.

مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره ارایه تسهیلات به بازنشستگان تاکید کرد: توانستیم سقف تسهیلات بازنشستگان را از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهیم و خوشبختانه از محل ارایه تسهیلات به بازنشستگان هیچ معوقه‌ای‌ نداریم و بازنشستگان و کارگران از خوش‌ حساب‌ترین‌ها هستند.

نظر شما