شناسهٔ خبر: 67277123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن اعلام کرد

مقاوم‌سازی بیش‌ از ۲۱۰ هزار واحد مسکونی در استان کرمان

حسین میرزا اسدی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای دیار پهناور کریمان مقاوم‌سازی شده، به عبارتی ۶۷ درصد اماکن مسکونی در این استان مقاوم سازی شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی محمدی شامگاه ۳۰ خردادماه در جلسه بررسی مشکلات اراضی روستایی در رفسنجان، اظهار کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان کرمان، بیش از ۳۱۲ هزار مسکن غیرمقاوم داشتیم که با اجرای طرح مقاوم‌سازی از سال ۸۴ ما توانستیم در این استان ۶۷ درصد طرح را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: امسال هم به میزان ۲۰ هزار واحد مقاوم‌سازی سهمیه دریافت کردیم و متقاضیان می‌توانند به بنیاد مسکن مراجعه و از تسهیلات ارزان قیمت این طرح بهره‌مند شوند. در این طرح به هر متقاضی تا سال قبل ۲۰۰ میلیون تومان وام مقاوم‌سازی با بازپرداخت اقساط ۲۰ ساله و نرخ پنج درصد پرداخت می‌شد که این رقم امسال به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته تا مسکن مقاوم تحویل مردم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: هر شخص می‌تواند ابتدا به بنیاد مسکن مراجعه و سپس با تشکیل پرونده از تسهیلات بانک عامل که در این طرح ۹ بانک در نظر گرفته شده برخوردار شود.

وی گفت: در بحث طرح‌های هادی، تملک اراضی و واگذرای زمین به جوانانِ نیازمند مسکن، اقدامات عمرانی را در روستاها انجام می‌دهیم تا وام تبدیل به مسکن شود و مشکل عمده مردم حل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان عنوان کرد: در دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن اولویت‌ اول بود و بنیاد مسکن در کنار اداره راه و شهرسازی است و در مباحث آماده سازی اراضی و مدیریت ساخت پروژه‌ها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کمک حال است تا همه مردم صاحب خانه شوند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه که مربوط به اراضی روستایی در بخش کشکوئیه، محمدآباد میثم، اودرج، روبروی مرکز فنی و حرفه‌ای و ... بود که سال‌هاست جزء اراضی ملی قرار گرفته اند، گفت: حل مشکل این اراضی در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: در خصوص متقاضیان اراضی در کشکوئیه برای ساخت مسکن، باید بگوییم که متاسفانه خاک رفسنجان دچار مسئله است و برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی به منزله زلزله خاموش است و خاک افت دارد و همچنین گسل‌های قدیمی در زیر زمین وجود دارد.

وی انجام مطالعات ژئوتکنیکی و در نظر گرفتن قنوات و بررسی جنس خاک را از ضروریات در شهرستان رفسنجان دانست و عنوان کرد: با انجام بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم قصد داریم زمین فاقد مسئله تحویل مردم دهیم تا خانه خود را بسازند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در خصوص اراضی واقع در محمدآباد میثم و روبروی مرکز فنی و حرفه‌ای که جمعا ۷۴ هکتار و بلاتکلیف هستند نیز خاطرنشان کرد: بهتر است اطلاعاتی نظیر نقشه مشاور، تعداد افراد متقاضی، سابقه زمین و اطلاعات اراضی احصا و جمع‌آوری و دسته‌بندی شود تا با استفاده از قوانین و ضوابط بنیاد مسکن در جهت واگذاری قانونی زمین به متقاضیان اقدام شود.

انتهای پیام

نظر شما