شناسهٔ خبر: 67277102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سهم‌های بورس لندن پیش از انتشار آمار تورم بریتانیا و تصمیم بانک مرکزی افزایش یافت! سهم‌های بورس لندن پیش از انتشار آمار تورم بریتانیا و تصمیم بانک مرکزی افزایش یافت!

به گزارش اکوایران، در حالی سهام لندن روز سه‌شنبه افزایش یافت و سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم داخلی و تصمیم سیاست بانک انگلیس در این هفته چشم دوختند، که زیان در گروه Ashtead (شرکت بین المللی اجاره تجهیزات با شبکه‌های ملی در ایالات متحده، انگلستان و کانادا) باعث کاهش رشد شد. بر اساس گزارش از

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، در حالی سهام لندن روز سه‌شنبه افزایش یافت و سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم داخلی و تصمیم سیاست بانک انگلیس در این هفته چشم دوختند، که زیان در گروه Ashtead (شرکت بین المللی اجاره تجهیزات با شبکه‌های ملی در ایالات متحده، انگلستان و کانادا) باعث کاهش رشد شد.

بر اساس گزارش از رویترز، شاخص The blue-chip FTSE 100 (محبوب ترین معیار سنجش سلامت بازار سهام) با 3 دهم درصد افزایش به تراز 8164.21 واحدی رسید. این معیار طی چند هفته گذشته بین سطوح 8100 و 8200 در حال حرکت بوده است، در صورتی که شاخص به زیر سطح 8100 سقوط کند، کاهش شدیدتری انتظار نیز می‌رود. The mid-cap FTSE 250 (یکی از شاخص‌های اصلی بازار سهام لندن) همچنین 3 دهم درصد افزایش یافت.

روند رشد طلا سخت است

فیونا سینکوتا، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس(کارگزاری آمریکایی فعال در بورس لندن)، گفت: FTSE (یکی از شاخص‌های اصلی بازار سهام لندن) در تلاش برای حرکت به بالای سطح 8200 است زیرا ما شاهد یک مرحله تثبیت قبل از داده‌های تورم و تصمیم بانک مرکزی انگلیس هستیم. ما منتظر کاتالیزور بعدی هستیم. داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا در روز چهارشنبه منتشر می شود، در حالی که تصمیم بانک مرکزی در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

سینکوتا گفت: احساس خوش بینی در مورد اعلام تورم وجود دارد و پیش بینی می‌شود به 2 درصد کاهش یابد که هدف بانک انگلستان است. این به بانک مرکزی کمک می‌کند تا در مورد کاهش ماه اوت احساس راحتی بیشتری کند.

تحلیلگران سیتی احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی را بین آگوست و سپتامبر متعادل می‌دانند. آن‌ها انتظار دارند یک لحن سیاسی که در کنار وابستگی مستمر به داده‌های اقتصادی، مجدداً سوگیری ضعیف کاهشی را تأیید کند.

سود خالص جم ثابت ماند!

در میان تک سهم‌ها، ویت‌برد (WTB.L)، پس از تکرار پیش‌بینی سالانه‌اش 3.4 درصد افزایش یافت. بخش مسافرت و اوقات فراغت FTNMX405010 (یکی از شاخص‌های اصلی بورس لندن)، در صدر بخش‌های FTSE 350 قرار گرفت و 1.6 درصد افزایش یافت. تمام بخش‌های FTSE 350 در آن روز در محدوده مثبت قرار داشتند.

گروه Ashtead پس از پیش بینی رشد آهسته‌تر درآمد اجاره سالانه گروه برای سال مالی 2025، 4.8 درصد کاهش یافت. در سراسر بازار سهام لندن، سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر داده‌های خرده فروشی ایالات متحده بودند که در اواخر روز سه‌شنبه انتظار می‌رفت، همراه با بینش تعدادی از مقامات فدرال رزرو که در طول هفته صحبت می کردند منتشر شود.

پس‌لرزه‌های انتخابات در بازار: سهام فرانسه کم‌طرفدارترین سهام اروپا شد

منبع: ecoiran-65810

نظر شما