شناسهٔ خبر: 67277059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۲۲۷ متقاضی مسکن ملی در تویسرکان تایید نهایی شدند

همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان گفت: ۶ هزار و ۷۶۲ نفر در این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۲۲۷ نفر تایید نهایی و برای ۶۰۵ نفر متقاضی افتتاح حساب شده است.

صاحب‌خبر -

سهیل مومیوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن مسیر ساخت واحدهای مسکن شهری را ترسیم کرده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و سیاست گذاری دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در یکسال تعداد ۱۳۲ هزار واحد سهم استان همدان است که به استناد آن ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط شروع شد و در شهرستان ۶ هزار و ۷۶۲ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی افزود: تاکنون ۴۳۳ نفر از متقاضیان، آورده بیش از ۴۰۰ میلیون ریال داشته اند که ۲۱۳ مورد از آن به مرحله تخصیص پروژه و دریافت زمین یا واحد رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با اشاره به فعال بودن پنج پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان تصریح کرد: با توجه به زمین‌های فراهم شده برای متقاضیان نهضت ملی اکنون پنج پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان تعریف شده که در آن ساخت حدود ۴۲۰ واحد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: این پنج پروژه شامل چهار پروژه گروه های ساخت و یک پروژه بنیاد ساخت است که پروژه بنیاد ساخت به پایان رسیده و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

مومیوند بیان کرد: پروژه های گروهای ساخت شامل پروژه ۲۲ واحدی شهرک قائم در کنار سالن شهید بهرامی، پروژه ۱۴۴ واحدی شهرک فرهنگیان، پروژه ۴۰ واحدی شهرک قائم بلوار شهید دلاوری و پروژه ۱۷۰ واحدی شهرک ولیعصر سرکان است.

مومیوند گفت: از بین پروژه گروه‌های ساخت پروژه ۲۲ واحدی دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی است و سایر پروژه ها در مرحله گرفتن پروانه ساخت هستند که همکاری و تعامل بیشتر شهرداری ها و نظام مهندسی را می طلبد.

این مسئول با اشاره به اینکه بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند اظهار کرد: جامعه هدف پروژه های نهضت ملی مسکن اقشار متوسط به پایین جامعه هستند، افرادی که تاکنون توان خانه دار شدن را نداشته اند بنابراین توان مالی چندانی ندارند و انتظار می رود بانک‌های عامل مساعدت بیشتری در عقد قراردادها ، گرفتن تضامین و پرداخت تسهیلات با این افراد داشته باشند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان افزود: شهر سرکان در دسته شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر محسوب می‌شود و از طرفی پروژه ۱۷۰ واحدی شهرک ولیعصر در شهر سرکان واقع شده و بر اساس قانون این شهرها می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در دسته ارزانترین و سهل الوصول ترین تسهیلات اعطایی به متقاضیان است که با توجه به وجود پروژه ۱۷۰ واحدی در شهر سرکان امکان اعطای این تسهیلات به ساخت این پروژه وجود دارد و در صورت تقاضای متقاضیان این امکان فراهم خواهد شد.

وی افزود: اکنون تسهیلات مسکن روستایی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با سود پنج درصد است و مابقی سود آن تا سقف ۱۸ درصد را دولت تضمین و پرداخت می کند و شامل پروژه ۱۷۰واحدی سرکان نیز می‌شود.

شهرستان تویسرکان به مرکزیت شهری به همین نام در غرب استان همدان قرار دارد.

نظر شما