شناسهٔ خبر: 67276900 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با فیلم‌های پایان هفته؛

«منصور» از «راه آبی ابریشم» به سیما می‌آید

در پایان هفته فیلم‌های ایرانی از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود. در این میان آثاری چون «منصور»، «خیلی دور خیلی نزدیک» و «راه آبی ابریشم» از جمله فیلم‌های شاخص خواهد بود.

صاحب‌خبر -

فیلمهای پایان هفته

به گزارش ایکنا؛ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «منصور»، «بازیگوش‌ها»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «راه آبی ابریشم»، «لوپتو»، پنجشنبه 31 خرداد و جمعه 1 تیر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی، جمعه 1 تیر ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره شهید ستاری است که با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده‌ها را تجهیز کند. در ابتدا آن‌ها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می‌کردند و صرفاً قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می‌کردند. محسن قصابیان، مهدی کوشکی، جواد هاشمی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی نسب، قاسم زارع و لیندا کیانی در فیلم سینمایی «منصور» بازی کرده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_3485734"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4222383/3485734?width=400&height=300"></script></div>

شبکه دو

فیلم تلویزیونی «بازیگوش‌ها» به کارگردانی نادره ترکمانی، جمعه 1 تیر ساعت 07:20 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره چند پسربچه است که در یک روستا که در مناطق شمالی ایران واقع شده، تعطیلات تابستانی خود را صرف سر و سامان دادن به تیم فوتبال‌شان می‌کنند. آن‌ها در این مسیر با موانع مختلفی روبرو می شوند. نعیمه نظام دوست، مهیار مجیب، ساناز سماواتی، پارسیا شکوری، امیررضا فرامرزی و مهران رجبی در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه چهار

فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی «رضا میرکریمی»، پنج‌شنبه 31 خراد ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: دکتر عالم، جراح برجسته مغز و اعصاب است و اعتقادی به خدا ندارد. او به‌دلایل مختلف فرزندش را فراموش کرده ‌است. وی به‌صورت اتفاقی در شب تولد پسرش، سامان، از مریضی او، که تومور مغزی است، باخبر می‌شود و به‌دنبال پسر ستاره‌شناس خود در کویر شهداد (کرمان) به‌راه می‌افتد. مسعود رایگان، افشین هاشمی، محمدرضا نجفی و الهام حمیدی در فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» هنرنمایی کرده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_3485735"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4222383/3485735?width=400&height=300"></script></div>

فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا، جمعه 1 تیر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. این فیلم داستان سفر دو کشتی ناخدا سلیمان و ناخدا ادریس را روایت می‌کند که برای اولین بار می‌خواهند مال التجاره بسیار با ارزش خود را از میان دریا عبور داده و از طریق اقیانوس هند آن را به کشور چین برسانند. شازان ابن یوسف که به تحصیل علم نجوم در دارالعلوم شیراز مشغول است به پیشنهاد استاد خود شغل کتابت کشتی را می‌پذیرد. مرحوم عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان و پیام دهکردی در فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» هنرنمایی کرده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_3485736"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4222383/3485736?width=400&height=300"></script></div>

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری، جمعه 1 تیر ساعت ۱۴:۰۰ از شبکه کودک پخش خواهد شد. این انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌هایی است که به دست بیماران یک آسایشگاه روانی ساخته می‌شوند. معروف شدن اسباب‌بازی‌های لوپتو برای آقای کمالی که مسئول آسایشگاه و مدیر پروژه‌ی ساخت لوپتو است، مشکل‌ساز می‌شود. 

<div id="video-display-embed-code_3485737"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4222383/3485737?width=400&height=300"></script></div>

شبکه امید

فیلم سینمایی «سوییپِر» به کارگردانی امین شجاعی، پنج‌شنبه 31 خراد ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم درباره رضا بازیکن تیم فوتسال نوجوانان یکی از شهرستان‌های استان کرمان است که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی، تیمشان از بین می‌رود. در همین ایام مشکلی برای برادر یکی از دوستانش که کشاورز است، پیش می‌آید. رضا با کمک هم‌تیمی‌های خود تلاش می‌کنند تا چالش به وجود آمده را حل کند. زنده یاد علی سلیمانی، عزت‌الله رمضانی، علی‌محمد رادمنش، صالح شجاعی، پارسا کاربخش، مهرشاد قادری و یاسین علیزاده در فیلم سینمایی «سوییپِر» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی، جمعه 1 تیر ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پدر مهران در جبهه پزشک است و مهران که سه سال پیش مادرش را از دست داده با پدر بزرگش زندگی می کند. پدر خانواده‌ای از کردهای شهر مهران را که هم بر اثر جنگ آواره شده‌اند و هم پدر خانواده نیاز به جراحی دارد به منزل پدرش می‌فرستد تا آنجا مستقر شوند و پدر بزرگ به آنها کمک کند تا بیماری پدر خانواده برطرف شود. سجاد اسماعیلی، باسط رضایی، امیررضا وزیری، محمد مهدی میرحسینی، معصومه قاسمی‌پور، شیما میرعربشاهی و فاطمه مجیبیان در فیلم سینمایی «مهران» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما