شناسهٔ خبر: 67276831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعیین‌تکلیف یک پرونده کلاهبرداری با ۸۳۰ شاکی در خلخال + فیلم

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پرونده کثیرالشاکی در خلخال حکمش قطعی شده و ۸۳۰ نفر شاکی دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در این پرونده با ورود بهنگام مجموعه قضایی استان اموال فرد مورد نظر توقیف شده و قرار است مبلغ مورد نظر بین شاکیان توزیع شود که به نظر می‌رسد مبلغ مورد نظر تا 70 درصد حق و حقوق شاکیان را تأمین کند.

وی به تخلف برخی از مشاوران املاک اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل ساماندهی مشاوران املاک را شاهد هستیم تا جلوی خرید و فروش قراردادهای غیرقانونی زمین گرفته شده و بستر کار قانونی در این حوزه فراهم آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ارتقای اطلاعات حقوقی تک تک افراد جامعه را با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما یادآور شد و تصریح کرد: با ساماندهی مشاوران املاک تعداد پرونده‌های تخلف در این حوزه به حداقل رسیده اما همچنان برخی از مشاوران املاک به مرکز فساد تبدیل شده و سعی می‌کنند یک قطعه زمین غیرقانونی و خارج از محدوده را به چندین نفر فروخته و سود غیرقانونی آن را به جیب بزنند.

کثیرلو به فعال بودن 56 سامانه در دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: نمونه این سامانه‌ها برگزاری دادگاه بر خط و الکترونیکی کردن فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی است که در حال حاضر 97 درصد ابلاغ قضایی و اخطاریه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی حاکمیت قانون را در فعالیت دستگاه قضایی استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار دادستان، خود خبرنگاران نیز می‌توانند به عنوان مدعی‌العموم وارد شوند اما گاه خود این مدعی‌العموم مرتکب خطا می‌شود و باید به این خطا و بزه آنها رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل پایمال شدن برخی از قوانین را ناشی از عدم آگاهی عنوان کرد و ادامه داد: در عرصه مطبوعات شکل‌گیری هیأت منصفه جز ضرورت‌ها است و امیدواریم اصلاح قانون هیأت منصفه مطبوعات را شاهد باشیم تا بخش زیادی از مشکلات و نارسایی‌ها در این بخش حل شود.

کثیرلو قانون را فصل الخطاب در انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌های نهاد قضایی عنوان کرد و گفت: در هفته قوه قضائیه فرصتی فراهم شده تا بر محور قانون حرکت کرده و آگاهی مردم را بر همین اساس ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در قانون جدید ابلاغ شده به زودی شاهد تشکیل دادگاه‌های صلح در مراکز قضایی خواهیم بود و در کنار آن فعالیت شوراهای حل اختلاف نیز کمک کار این مجموعه خواهد بود.

.

انتهای پیام/131/.

نظر شما