شناسهٔ خبر: 67276807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

وحشت رئیس‌جمهور قبرس پس از تهدید سید حسن نصرالله

رئیس‌جمهور قبرس در سخنانی مدعی شد که این کشور هیچ نقشی در درگیری‌های نظامی ندارد و تنها واسطه‌ای برای ارسال کمک‌ها به غزه است!

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، «نیکوس خریستودولیدس» رئیس‌جمهور قبرس پس از هشدار سید حسن نصرالله مبنی بر همکاری این کشور با رژیم صهیونیستی گفت: «ما طرف کسی نیستیم».

به نوشته خبرگزاری رویترز، او گفت: «ما در هیچ درگیری شرکت نمی‌کنیم و طرف کسی نیستیم، ما بخشی از راه‌حل هستیم نه مشکل».

سید حسن نصرالله روز  چهارشنبه در سخنرانی خود (در اشاره به همکاری قبرس با رژیم صهیونیستی) گفت: «فقط یک کلمه خطاب به قبرس می گویم که دولت قبرس باید از گشودن فرودگاه‌هایش به روی دشمن برای حمله به لبنان برحذر باشد، زیرا چنین اقدامی به این معناست که قبرس بخشی از جنگ بوده و ما با این کشور بر اساسی اینکه جزئی از جنگ است، برخورد خواهیم کرد».

رئیس‌جمهور قبرس مدعی شد که نقش این کشور تنها ارسال کشتی‌‌های حامل کمک از بندر «لارناکا» به غزه است.

او در پاسخ به این سوال که آیا هنوز کانال ارتباطی با حزب الله یا دولت لبنان وجود دارد، گفت: «البته یک کانال ارتباطی هم با دولت لبنان و هم با دولت ایران وجود دارد کانال‌های ارتباطی از طریق مسیر دیپلماتیک هستند».

رئیس‌جمهور قبرس در پاسخ به اینکه «آیا از سخنان نصرالله نگران هستید»؛ گفت: «اظهارات خوبی نبود و به هیچ وجه با واقعیت همخوانی ندارد و تلاشی بود تا قبرس را درگیر در فعالیت‌های جنگی نشان دهد که کاملا خلاف واقعیت بود».

انکار کامل همکاری با رژیم صهیونیستی از سوی رئیس‌جمهور قبرس، با سخنان سفیر این کشور در تل آویو همخوانی ندارد.

«کورنیلیوس کورنیلیو» سفیر قبرس در فلسطین اشغالی شامگاه چهارشنبه به وبگاه عربی وای‌نت گفت: «ما در هماهنگی گسترده‌ای با اسرائیل کار می‌کنیم».

او در پاسخ به اینکه آیا از سخنان سید حسن نصرالله غافلگیر شده است، گفت: «هم بله و هم خیر؛ روابط اسرائیل و قبرس هیج زمانی مانند اکنون در اوج خود قرار نداشت و همه چیز مشخص است».

نظر شما