شناسهٔ خبر: 67276783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تعویق نشست دولت بایدن با محوریت «امنیت اسرائیل و تهدیدهای ایران»

یک شبکه آمریکایی بامداد پنجشنبه به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که دولت بایدن به دنبال تغییر زمان نشست با صهیونیست‌ها درباره امنیت این رژیم است.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

شبکه «اِی‌بی‌سی» بامداد پنجشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که مشاور امنیت داخلی و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به واشنگتن سفر می‌کنند.

این مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشد، به اِی‌بی‌سی گفتند: «واشنگتن نشست سطح بالا با محوریت امنیت اسرائیل و تهدید ناشی از ایران را لغو کرده است».

این شبکه اما به نقل از منابع خود افزود: «دولت بایدن به دنبال تغییر زمان این نشست است. هرچند آنچه نتانیاهو گفت فراتر از حد قابل قبول است».

با این حال دقایقی بعد شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد: «ما هیچ نشستی با اسرائیل را لغو نکرده‌ایم و فقط مقدمات این دیدار هنوز نهایی نشده است».

ساعاتی پیش نیز پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته بود: «تیم بایدن از دست نتانیاهو عصبانی و شوکه شده بود و مقام‌های آمریکایی، نتانیاهو را بی‌ثبات توصیف کردند».

شب گذشته نیز «کریس ون‌هولن» سناتور دموکرات آمریکایی گفته بود: «سخنرانی نتانیاهو در کنگره خطری است به این معنی که ما از راهبرد او حمایت می‌کنیم».

فارس

نظر شما