شناسهٔ خبر: 67276777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه‌های بزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک‌هزار برنامه اجتماعی و فرهنگی برای بزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در این استان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ کرم نظری شامگاه چهارشنه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهید "ظفر خالدی" به‌عنوان شهید شاخص کشور در سال‌جاری انتخاب و معرفی شده است.

وی با اشاره به لزوم بزرگداشت مقام شهدا و اقدامات مناسب مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد برای این مهم افزود: شهید "ظفر خالدی" به‌عنوان کم‌سن‌ترین شهید کشور هنگام شهادت ۱۱ سال و ۱۱ ماه داشت.

نظری تصریح کرد: این شهید به همراه برادرش "خداکرم خالدی" ۲۳ مردادماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به مقام والای شهادت نائل شدند.

وی ولایت‌مداری را از شاخصه‌های شهید "ظفر خالدی" دانست و یادآور شد: این شهید قبل از اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل دیداری با امام خمینی (ره) در حسینیه جماران داشته است.

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم افزایش تلاش‌ها برای هویت‌بخشی و بازتعریف مباحث مرتبط با دفاع‌مقدس در مدارس اظهار داشت: پائیز امسال همزمان با یکم مهرماه در تمامی مدارس استان یادواره شهدای دانش‌آموزی با محوریت شهید "ظفر خالدی" برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین زنگ "ایثار و شهادت" در سال‌تحصیلی جدید با عنوان زنگ "ظفر، ایثار و مقاومت" در مدرسه‌های چهارمحال و بختیاری نواخته خواهد شد.

نظری به برگزاری یادواره‌هایی در بخش‌ها و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در آبان‌‎ماه سال‌جاری اشاره و تاکید کرد: در هفته دانش‌آموز امسال کنگره استانی شهید "ظفر خالدی" برگزار می‌شود.

وی افزود: از مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد درخواست می‌شود تا یکی از معابر این شهر به‌نام شهید "ظفر خالدی" نام‌گذاری شود.

یکی از معابر شهرکرد به‌نام شهید "ظفر خالدی" نام‌گذاری می‌شود

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد برای نام‌گذاری یکی از معابر مرکز استان به‌نام شهید "ظفر خالدی" اقدام خواهد کرد.

مصطفی حیدری تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد برای برگزاری کنگره بزرگداشت شهید "ظفر خالدی" همکاری می‌کند.

رشادت‌های شهید "ظفر خالدی" بیان شود

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

نایب‌رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بیان رشادت‌های شهید "ظفر خالدی" و سایر شهیدان دوران دفاع‌مقدس به‌طور خاص در دستور کار متولیان امر باشد.

فاطمه بیگی تاکید کرد: همکاری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری کنگره‌های شهدا مانند بزرگداشت شهید "ظفر خالدی" از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی شورای اسلامی شهرکرد به‌شمار می‌رود.

چهارراه مدرسه شاهد شهرکرد به‌نام شهید "ظفر خالدی" نام‌گذاری شود

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: پیشنهاد می‌شود چهارراه مدرسه شاهد به‌نام شهید "ظفر خالدی" نام‌گذاری شود.

یوسف صادقی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های بعدی از مهم‌ترین نیازهای جامعه است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

چهارمحال و بختیاری شهدای شاخص فراوانی دارد

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: چهارمحال و بختیاری شهدای شاخص فراوانی در سطح ملی دارد که شهیدان "حاج حسین خرازی دهکردی"، "دریاقلی سورانی یان‌چشمه، ناجی آبادان"، شهید "حسین‌علی ترکی هرچگانی، شهید شاخص جامعه کارگری کشور" و شهید "ظفر خالدی" از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

ماشاءالله ایزدی تاکید کرد: شهیدان چهارمحال و بختیاری یک شاخص مهم برای این استان هستند که باید به‌طور کامل برای معرفی آنان تلاش شود.

ابعاد شخصیتی شهیدان مستندسازی شود

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مستندسازی ابعاد شخصیتی شهیدان و رزمندگان دوران دفاع‌مقدس بایستی برنامه‌ریزی، عملیاتی و اجرایی شود.

محمدرضا بیاتی تصریح کرد: همچنین معرفی شهیدان قشرهای مختلف مانند شهید "ظفر خالدی" در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

موفقیت‌های کنونی جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت‌های شهدا است

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: موفقیت‌های کنونی جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهیدان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع‌مقدس و خانواده‌های آنان است.

داوود نجفی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد برای نام‌گذاری معابر به‌نام شهیدان مانند شهید "ظفر خالدی" همکاری لازم را خواهد داشت.

وی افزود: شهیدان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع‌مقدس با ایستادگی مقابل دشمن بعثی و استکبار جهانی توانستند امنیت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه بیمه ثابت و کنند.

برنامه‌های ربزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

به گزارش ایرنا، شهید "ظفر خالدی" متولد ۱۳۴۹ روستای تنگ‌کلوره شهرستان خانمیرزا است که در سن ۱۱ سال و ۱۱ ماهگی به‌همراه برادرش شهید "خدارحم خالدی" ۲۳ مردادماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسیدند و جاویدالاثر شدند.

پیکر این ۲ برادر شهید ۱۷ سال بعد در تاریخ پنجم مردادماه ۱۳۷۸ هنگام تفحص در منطقه شلمچه پیدا و مشخص شد هنگام شهادت دست در گردن همدیگر به شهادت‌رسیده‌اند.

شهید "خدارحم خالدی" برادر شهید "ظفر خالدی" در سال ۱۳۳۹ متولد شد که همزمان با برادرش به شهادت رسید.

مرحوم "خدابخش خالدی" پدر شهیدان "ظفر و خدارحم خالدی" از رزمندگان دوران دفاع‌مقدس جانباز ۲۵ درصد بود و در سال ۱۳۷۰ آسمانی شد.

مردم چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع‌مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند.

همچنین حدود ۴۰ هزار رزمنده از چهارمحال و بختیاری عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۶ رزمنده شهید، هفت هزار و ۵۰۰ نفر جانباز و افزون‌بر ۵۰۰ نفر آزاده هستند.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما