شناسهٔ خبر: 67276775 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

استفاده از خطوط کشتیرانی برای تجارت با کشور عمان

صاحب‌خبر -

راه اندازی خط کشتیرانی حمل و نقل کالا برای دسترسی آسان فعالان اقتصادی به بازار عمان در حال پیگیری است.

استفاده از خط کشتیرانی برای تجارت با کشور عمان
تین نیوز

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: راه اندازی خط کشتیرانی حمل و نقل کالا برای دسترسی آسان فعالان اقتصادی به بازار عمان در حال پیگیری است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهلا عموری چهارشنبه در سمینار تخصصی تثبیت کسب و کارهای جدید در عمان که در سالن همایش اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد بیان کرد: یکی از کشورهای هدف صادراتی خوزستان، کشور عمان است چرا که این استان با تشابهاتی که با عمان دارد باعث شده تا بسیاری از فعالان اقتصادی نیز برای تجارت با این کشور تمایل داشته باشند.

 

عموری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعضای اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: این اتاق مشترک ۳۸۸ عضو دارد و با برنامه ریزی هایی که انجام شده تلاش داریم این تعداد تا پایان امسال به ۵۰۰ نفر عضو افزایش یابد.

وی اظهار کرد: دسترسی آسان اعضا به اطلاعات عمومی و تجاری کشور عمان و مراحل ثبت شرکت در عمان توسط کمیسیون حقوقی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان بدون کارمزد تجار را برای فعالیت بازرگانی با این کشور ترغیب می کند.

وی گفت: هفت کمیسیون در اتاق مشترک تعریف شده که کمیسیون حقوقی یکی از فعال ترین این کمیسیون ها است.

پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

عموری اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات اتاق برای حضور این گروه در بازارهای عمان است.

وی ادامه داد: سال گذشته اتاق بازرگانی اهواز پذیرای سه هیات از عمان بود و برای هفته آینده نیز یک هیات از عمان به استان سفر خواهد کرد تا نشست هایی را با فعالان اقتصادی داشته باشند.

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اظهار کرد: بعد از قطر کشور عمان رشد اقتصادی مناسبی را در منطقه داشته که نشان دهنده ثبات مالی و اقتصادی این کشوراست.

وی گفت: اتاق اهواز درخواست افتتاح یک شعبه از اتاق مشترک ایران و عمان را داده که موافقت اولیه صادر شده تا مسائل و امورات بازرگانان استان که قصد فعالیت تجاری با این کشور را دارند، تسهیل شود.

کل حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۱۴۰۱، به یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۱ درصدی داشت.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز پیش از این اعلام کرد؛ در راستای توسعه مبادلات تجاری بین خوزستان و کشور عمان، اختصاص پروازهای کارگو از فرودگاه اهواز به پایتخت کشور عمان و همچنین احیای خط کشتیرانی از خرمشهر به عمان ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما