شناسهٔ خبر: 67276758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نشاط صبحگاهی با رادیو ورزش

شبکه رادیویی ورزش، رسالت خود را بر اهمیت و ضرورت پرورش، رشد عالی ورزشی و فضائل اخلاقی و ارتقای روحیات جوانمردی و شجاعت در کسوت ورزشکاری و پهلوانی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

اساسی ترین عنصر نظام رسانه ای شناخت نیاز مخاطب است زیرا اگر نیازهای مخاطبان به درستی شناخته نشوند، برنامه ریزی برای آنان ساده تر خواهد شد. 

این مطالبات برای مخاطبان از هر قشر و نژادی که باشند، نیاز است چرا که میل و مصلحت و نیاز، ارکان ضرورتهای مخاطبان رسانه است و شاید بتوان گفت مصلحت همان نیاز واقعی مخاطب است که او را تبدیل به یک شنونده توانمند می کند.

در رادیو موفقیت از آن رسانه ای است که شنونده را درگیر اندیشه کند. اندیشه در مخاطبان، تعریف و تفکیکی دارد که آنرا می توان به مخاطب فعال، مخاطب غیر فعال، مخاطب مقاوم، مخاطب خاموش و تصادفی دسته بندی کرد و همین امر برنامه ساز را موظف می کند تا در حداقل زمان ممکن نیاز مخاطب را برآورده کند.شبکه رادیویی ورزش، رسالت خود را بر اهمیت و ضرورت پرورش، رشد عالی ورزشی و فضائل اخلاقی و ارتقای روحیات جوانمردی و شجاعت در کسوت ورزشکاری و پهلوانی قرار داده است. کشور ما ایران که با سرعت رو به ترقی پیش می رود، احتیاج مبرمی به افرادی داد که فکری سلیم و عقلی سالم در بدنی سالم و نیرومند داشته باشند، به ویژه اینکه در ایران عزیز علاقه مندان به ورزش و جوانان ورزشکار هر روز رو به ازدیاد است.

این شبکه رادیویی توجه فوق العاده ای به ورزش، روح جوانمردی، معنویات و ادبیات ورزشی که یک ضرورت انکار ناپذیر است، دارد. 

وظیفه عمده این شبکه رادیویی با همت برنامه سازان خبره خود، تلاش می کنند که ورزشکاران و جوانان و همه مخاطبان خود را که طالب کمال و صفات نیک و عالی انسانی هستند، با مبانی اخلاقی و اصول معنوی و فضائل ارجمند نیاکان خود آشنایی دهند و در آنان روحیات فداکاری و احساسات جوانمردی و خصال عالی ورزشی را که مهمترین عامل دوام و بنای حیات جاودانی ملت ایران است برانگیزاند.

ایران خاک دلیران، عنوان برنامه ای است که از رادیو ورزش از روز شنبه تا پنجشنبه راس ساعت 8:30 دقیقه صبح به مدت 30 دقیقه روی آنتن این شبکه رادیویی می رود. برنامه ایران خاک دلیران تلاش می کند امکانات ورزشی کشور را مورد بررسی قرار دهد و رشته های ورزشی و ورزشکاران مطرح هر رشته را در سراسر کشور معرفی کند. 

مطرح کردن ورزشکاران شاخص هر شهرستان و استان از وظایف این برنامه رادیویی است. این برنامه با ارتباط دو سویه ای که با مخاطبان خود دارد ستارگان ورزشی و مطالبات آنان را در طول برنامه معرفی و به معرفی مکان های ورزشی هر استان می پردازد. از بخش های شاخص این برنامه، معرفی شهدای ورزشکار است که روحیه جوانمردی آنان را به عنوان الگویی برای مخاطبان بویژه ورزشکاران مطرح می کند.

ایران خاک دلیران طرح و برنامه خود را با مطالبه ورزشی بانوان که افتخارات فراوانی برای کشور در میادین جهانی کسب کرده اند هدف گذاری کرده است که پیگیری این نیاز باعث شده تا سراسر کشور را با نیازسنجی بانوان تحت پوشش قرار دهد.ایران خاک دلیران گردشگری ورزشی را به عنوان یک شاخص توسعه دنبال می کند و با نظرسنجی مخاطبان و گفتگو با دست اندرکاران، فرهنگ توسعه گردشگری در حوزه ورزش را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود قرار داده است. 

در دین مبین اسلام به ورزش توجه ویژه و خاصی شده و پایه گذار مکتب علوی تمام مخاطبان خود را به ورزشهای سوارکاری، شنا و تیراندازی سفارش کرده و انجام این امور را بسیار پسندیده دانسته است.

برنامه ایران خاک دلیران از این مهم غافل نبوده و از طریق استادان و متخصصان فن به مهارتهای جسمی و عقلی مبادرت می ورزد. البته نباید از نظر دور داشت که تمام رشته های ورزشی مطلوب و مفید است و هر فرد با توجه به یک خواسته و گرایش درونی به رشته ای خاص مثل فوتبال، بستکبال، شنا، کشتی و... می پردازد و برنامه ایران خاک دلیران با ریتم تند و شاد خود هر روز، با این بخش های متنوع را ساعت 8:30  صبح مهمان لحظه های مخاطبان شبکه رادیویی ورزش روی موج اف.ام ردیف 92 مگاهرتز هستند. 

عوامل این برنامه عرفان شهبازی سردبیر و تهیه کننده، حسین پیرحیاتی گوینده و خانم معصومه کیانی گزارشگر برنامه ایران خاک دلیران هستند.

نظر شما