شناسهٔ خبر: 67276582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توجه به نخبگان جوان نقطه‌ قوت در برنامه قالیباف است

مشاور محمدباقر قالیباف ‌گفت: نخبگان جوان نقطه‌های قوت در برنامه قالیباف است و این نخبگان هستند پیشرفت کشور را ترسیم می‌کنند و نقطه‌های پیشرفت را ایجاد می‌کنند پس باید در برنامه‌های اجرایی از آنها استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سیدموسی پورموسوی مشاور محمدباقر قالیباف در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه اصحاب رسانه زبان مردم و نبض تحولات اجتماعی جامعه  هستند، اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند عادات عمومی را به یک سطح هدایت کنند و هر یک از آنها کار بسیار سختی در پیش دارند.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های قالیباف در دولت آینده افزود: وی عزمی ملی در برنامه‌های اجرایی دولت چهاردهم در نظر دارد. 

مشاور قالیباف با بیان اینکه قانون اساسی پس از فوت و عزل رئیس‌جمهور ماده‌ای را مشخص کرده تا بعد از 50 روز انتخابات جدید انجام شود، عنوان کرد: با توجه به‌ حادثه پیش آمده برای شهدای خدمت  توسط مقام معظم رهبری بر آرامش تاکید شد.

پورموسوی با بیان اینکه  بررسی از سوی شورای نگهبان انجام شد و شش نفر در کارزار انتخابات تعیین شدند، گفت: اکنون پنج نفر در کارزار رقابت به همراه قالیباف ورود یافتند که یک نفر اصلاح طلب و چهار نفر اصولگرا هستند؛ برنامه‌های تبلیغاتی بر مبنی اهداف مشترک با جریان اشتراک به منظور اصل انتخاب در حال انجام است. 

وی با اشاره به کنار رفتن کاندیداها در ادامه کار تصریح کرد: بر مبنای اصول کار در این عرصه و با دلیل شناخته شده یک نفر برای حمایت، آن فرد کنار رفته و در بدنه دولت مشغول می‌شود. 

مشاور قالیباف ادامه داد: در این زمینه جلسات مستمر از سوی اصولگرایان انجام و نظراتی از سوی کاندیدا داده شد و صحبت‌هایی مستمر شده تا در یک جمع بندی از یک نظرسنجی رسمی اعلام شود تا کاندیدای برتر  به نفع کاندیدای قالب کنار بکشد.

وی با تاکید براینکه جریان قالیباف و جلیلی زیاد متفاوت نیست بلکه شیوه‌ها و تکنیک‌های اجرا متفاوت است، اظهار داشت: با توجه به تجربه تلخ گذشته ما خوشبین نسبت به نتیجه این اجماع هستیم تا در مورد دکتر قالیباف صحبت کنیم.

پور موسوی با اشاره به دو نکته مهم در خصوص میزان آرای قالیباف بیان کرد: در نکته اول اینکه در نظرسنجی‌های رسمی قالیباف بالاست و در نکته دوم اینکه ایشان به لحاظ اجرایی نیز سابقه بسیاری دارند.

مشاور قالیباف با بیان اینکه در یک نظر سنجی رسمی که در کشور چند روز پیش انجام شده است تفاوت دو نفر قالیباف و پزشکیان پنج درصد و با جلیلی نیز ده درصد است گفت: با نگاه بر مناظره دو شب گذشته با توجه به تجربه تلخ سال‌های قبل نسبت به بیان تخریب کاندیدها از هم، متاسفانه افرادی آمدند و ساختارشکنی کردند؛ باید توجه داشت که چارچوب‌های امنیت ملی بالاتر از قد و قواره کاندیدهاست، کاندیداها باید نگاه امنیتی و اجماع دیدگاه داشته باشند، این نیست که کاندیدایی وارد رقابت شد ساختارها را بشکند و در کف اجتماع باعث درگیری‌ها بشود.

پور موسوی با تاکید بر اینکه الان در جنگ پنهان هستیم و در یک رقابت جدی با غربی‌ها قرار گرفتیم، امروزه یک ضربه جدی انجام دادیم بیان کرد: در نشست‌های مناظره تلویزیون باید شاهد اجرای مناظره بدون تخریب و اتحاد کاندیداها باشیم افزود: تلویزیون باید در یک فضای آرام مناظره برگزار کند و کاندیدا بدون تخریب به ارائه برنامه‌ها بپردازند؛ طبق معنی لغت‌نامه‌ای مناظره تلاش برای کشف حقیقت است و ممکن است کاندیدا نسبت به همدیگر انتقاداتی داشته باشند اما یک مناظره‌ای آرام به اجرا در می آید.

مشاور قالیباف با اشاره به برنامه‌ دولت  عنوان کرد: در سیاست خارجی کلید واژه تعامل با جهان را داریم و با تعامل با جهان، سیاست جهان تعریف می‌شود و ارتباط با همه کشورهای دنیا غیر از رژیم جعلی صهیونیستی خواهیم داشت؛ رویکرد با جهان بر مبنای قابلیت‌های اقتصادی با نگاه فضای سیاسی به منظور استفاده‌ از ظرفیت‌های داخلی است و ایرانی امن و پیشرفته رویکرد قالیباف است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه معیشت بکارگیری از تمام ظرفیت‌های داخلی ملاک است، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و حفظ منابع کشور و جلوگیری از هدر رفت آنها می‌توان به افزایش یارانه‌ها و ایجاد بستر معیشتی همت کرد.

پورموسوی در خصوص برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: نخبگان جوان نقطه‌های قوت در برنامه قالیباف است و این نخبگان هستند پیشرفت کشور را ترسیم می‌کنند و نقطه‌های پیشرفت را ایجاد می‌کنند پس باید در برنامه‌های اجرایی از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما