شناسهٔ خبر: 67276485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارائه خدمات قضایی به ۱۰هزار نفر در بخش حسین‌آباد سنندج

آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش حسین‌آباد سنندج به منظور ارائه خدمت به جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری این بخش و ۴۰ روستای مستقر منطقه راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش حسین‌آباد سنندج با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این آیین بر ضرورت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های مردمی، شورا‌های حل اختلاف و صلح‌یاران در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش ورودی پرونده به دادگستری , رفع اطاله دادرسی و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی و عمل به دستورات ریاست معظم قوه قضاییه مبنی بر در دسترس بودن خدمات قضایی برای آحاد مردم، با عنایت به جمعیت حدود 10 هزار نفری این بخش و 40 روستای مستقر و فاصله حدود 50 کیلومتری با سنندج و مخاطرات جاده‌ای که راه مواصلاتی بین سنندج حسین‌آباد برای شهروندان این منطقه به دنبال داشت، این دادگاه راه‌اندازی شد.

وی افزود: با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان و عنایات رئیس قوه قضاییه با تأسیس دادگاه در این بخش در معاونت راهبردی قوه قضاییه موافقت گردید که با همیاری و همکاری فرماندار سنندج، بخشدار و دیگر مسئولان بخش ساختمان لازم تهیه و پس از تامین نیروی قضایی و اداری و تجهیزات لازم توسط دادگستری استان، از امروز اهالی این بخش می‌توانند از خدمات قضایی دادگاه بخش حسین آباد بهره‌مند شوند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در هفته قوه قضاییه امسال علاوه بر افتتاح این دادگاه، دادگاه بخش اورامان از توابع شهرستان سروآباد و دادگاه بخش زرینه از توابع شهرستان دیواندره نیز در روزهای آتی افتتاح خواهد شد.  

ساختمان اداری دادگاه عمومی بخش حسین آباد در زمینی به مساحت تقریبی 300 متر و با زیربنای 150متر مربع احداث و در حال حاضر با امکانات مناسب و بطور مستقل، مهیای ارائه خدمات قضایی به مردم این منطقه است اما در گذشته مردم جهت پیگیری روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود ناگزیر به شهر سنندج مراجعه می‌کردند.

انتهای پیام/486/

نظر شما