شناسهٔ خبر: 67276377 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واگذاری زمین به ۸۶۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در نهاوند

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: ۴۹۳ قطعه زمین برای ۸۶۰ متقاضی در شهرک امیرکبیر نهاوند برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی به متقاضیان واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

علی جلالوند گفت: به منظور حل مشکل مردم در حوزه مسکن تاکنون ۴۹۳ قطعه زمین رایگان به گروه‌های ساخت واگذار شده است.

او گفت: این زمین‌ها در قالب گروه‌های یک نفره، ۳۷۰ قطعه به ۷۴۰ نفر در قالب گروه‌های ساخت دو نفره و ۱۱ قطعه زمین به ۳۳ نفر در قالب گروه‌های ساخت سه نفره جمعا به ۸۶۰ نفر در شهرک امیرکبیر نهاوند به متقاضیان واگذار شده است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: همچنین ۲۴ قطعه از زمین‌های تحویلی نهضت ملی در شهرک امیرکبیر به علت واقع شدن در مسیل سیلاب از سایت شهرک حذف شده است.

جلالوند گفت: قرارداد واگذاری اجاره عرصه با بیش از ۵۰۰ نفر متقاضی گروه ساخت منعقد شده است و مابقی نیز بزودی انجام خواهد شد.

او گفت: متقاضیان با این قرارداد می‌توانند با مراجعه به شهرداری و سازمان نظام مهندسی نقشه و پروانه خود را دریافت نمایند و پس از آن جهت شروع عملیات ساخت به بانک مسکن جهت دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی توسط بنیاد مسکن معرفی شوند.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند با بیان اینکه در شهر فیروزان نیز ۴۱ قطعه به ۱۲۴ نفر متقاضی در قالب گروه‌های ساخت سه نفره واگذاره شده است، افزود: همچنین در این شهر ۳۴ نفر موفق به اخذ پروانه ساخت شده اند که هر ۳۴ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و ۹ نفر از متقاضیان پس از انعقاد قرار داد در حال ساخت مسکن هستند.

جلالوند گفت: برای تامین آب مورد نیاز مالکان جهت ساخت مسکن در شهرک امیر کبیر اداره آب و فاضلاب نهاوند با انجام ۵۰۰ متر خط انتقال لوله آب و تاسیس سه انشعاب آب مورد نیاز را تامین کرده است.

او گفت: دو دستگاه خدمات‌رسان شرکت برق و گاز نیز برای تأمین برق و گاز این شهرک تعهداتی داشته اند که متاسفانه تا‌کنون اقدامی انجام نداده اند.

نظر شما