شناسهٔ خبر: 67276369 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پخش فیلم جدید جن‌گیر بعد از ۵۰ سال

قسمت جدید از فیلم ترسناک «جن گیر» به کارگردانی «مایک فلانگان» از مارس ۲۰۲۶ در سینماها اکران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،قسمت جدید از فیلم ترسناک «جن گیر» به کارگردانی «مایک فلانگان» از مارس ۲۰۲۶ در سینماها اکران می‌شود.

پس از واکنش‌های نه چندان مثبت به فیلم «جن گیر: معتقد» جدیدترین قسمت از این سری فیلم ترسناک به کارگردانی «مایک فلانگان» استاد سینمای ترس قرار است، برداشتی جدید و رادیکال از این فرنچایز باشد و حالا کمپانی یونیورسال از اکران این فیلم از ۱۳ مارس ۲۰۲۶ خبر داده است.

همشهری آنلاین نوشت:استخدام «فلانگان» در حالی اتفاق افتاده که یک تغییر قابل توجه در مسیر این سری فیلم است، چرا که که تقریباً سه سال پیش اعلام شده بود سه گانه جدیدی از «جن گیر» با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری به کارگردانی «دیوید گوردون گرین» ساخته می‌شود، اما با نقدهای منفی دریافت شده توسط فیلم «جن گیر: معتقد» و فروش ۱۳۷ میلیون دلار در گیشه، این طرح کنار گذاشته شد.

نسخه اصلی «جن گیر» در سال ۱۹۷۳ به کارگردانی «ویلیام فردکین» و بر اساس رمانی به همین نام نوشته «ویلیام پیتر بلتی» به سینما آمد و به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما به فروش ۴۴۱ میلیون دلاری دست یافت و برای ۴۴ سال پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما بود تا رکورد آن توسط فیلم «آن» شکسته شد. «جن گیر» در ۱۰ شاخه نامزد اسکار شد و دوجایزه نیز دریافت کرد.

فیلم‌هایی که در ادامه نسخه اصلی «جن گیر» (۱۹۷۳) ساخته شدند هیچ یک به موفقیتی در سطح آن دست نیافتند. «جن گیر ۲: مرتد» در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و علی رغم نقش آفرینی «ریچارد برتون» و «لیندا بلر» بازیگر فیلم اصلی «جن گیر»، از آن به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود. «جن گیر ۳» به کارگردانی خودِ «ویلیام پیتر بلتی» با بازخوردهای بهتری رو به رو شد، اما هیچگاه با فیلم اصلی قابل مقایسه نبود. فیلم «جن گیر: آغاز» محصول ۲۰۰۴ نیز از لحاظ هنری و تجاری با یک شکست رو به رو شد.

۲۲۰۵۷

نظر شما