شناسهٔ خبر: 67276309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۵۷؛

گاز سوز کردن تاکسی های تهران آغاز شد

روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۳۱ خرداد سال ۱۳۵۷ تیتر یک خود را اختصاص داده است به شرایط جدید واگذاری آب و برق در خارج از محدوده که من بعد تقاضای انشعاب آب و برق ساختمان های خارج از محدوده پذیرفته می‌شود. این روزنامه از گزارشها و تفسیرها پیرامون تحولات اخیر کشور و تشکیل احزاب جدید خبر داده است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده حداقل دو حزب دیگر موجودیت خود را طی دو ماه آینده اعلام خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۳۱ خرداد سال ۱۳۵۷ تیتر یک خود را اختصاص داده است به شرایط جدید واگذاری آب و برق در خارج از محدوده که من بعد تقاضای انشعاب آب و برق ساختمان های خارج از محدوده پذیرفته می‌شود.

این روزنامه از گزارشها و تفسیرها پیرامون تحولات اخیر کشور و تشکیل احزاب جدید خبر داده است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده حداقل دو حزب دیگر موجودیت خود را طی دو ماه آینده اعلام خواهند کرد.

اطلاعات از مقررات جدید خانه‌سازی در تهران نوشته و از کشته شدن یک دانشجوی ایرانی در تگزاس با شلیک گلوله خبر داده است. خبر دیگر این جریده هم اینکه گویا صاحبان سینماها تقاضای افزایش قیمت بلیط را کرده اند که اگر چنانچه درخواست‌های آنان عملی نشود سینماها را به تعطیلی خواهند کشاند.

IMG_20240620_073250_960

اما خبری در صفحه چهارم روزنامه درباره گازسوز کردن تاکسی های تهران چاپ شده است که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن این خبر به شرح زیر میباشد؛

گازی کردن تاکسی های تهران شروع شد و با نصب کپسول گاز در صندوق عقب ده تاکسی، تاکسی های گاز سوز عملا در پایتخت به کار پرداختند.

IMG_20240620_073250_681

به این ترتیب پس از شیراز که کار تجهیز تاکسی های آن به وسائل گازی در شرف پایان است، تهران اولین شهری خواهد بود که‌ در اجرای سیاست مبارزه با آلودگی هوا در آن اقدام به گاز سوز کردن تاکسی ها خواهد شد.

یک مقام آگاه گفت؛ پس از یک آزمایش کوتاه مدت بتدریج کلیه تاکسی های تهران که اکنون تعداد آنها در حدود ۱۴ هزار دستگاه است گازسوز خواهد شد. برای این منظور یک کپسول گاز مایع که از کپسولهای ۱۱ کیلویی گاز مایع شرکت‌های توزیع گاز بزرگتر است در صندوق عقب تاکسی ها نصب خواهد شد.  در قسمت جلوی اتومبیل و در کنار دست راننده دو کلید قرار داده خواهد شد که یک کلید آن برای مصرف بنزین و کلید دیگر برای مصرف گاز مایع است.

به این ترتیب تاکسی ها هرگاه از شهر خارج شوند می توانند با فشار دادن کلید ویژه از سوخت بنزین استفاده کنند ولی در تمام مدت روز در شهر گاز مایع خواهند سوزاند‌.

خبرنگار ما اضافه می کند که شرکت ملی گاز ایران بتدریج که کار نصب کپسولهای گاز تاکسی های تهران پیش خواهد رفت ۲۵ جایگاه توزیع گاز مایع ایجاد خواهد کرد تا سوخت مورد نیاز تاکسی ها را تامین کند.

همین مقام گفت استفاده از گاز مایع، عمر موتور و شمع ها را اضافه خواهد کرد و مدت تعویض روغن را نیز افزایش خواهد داد و ضمنا قیمت مصرف گاز مایع از بنزین، برای تاکسی ها ارزان‌تر خواهد بود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما