شناسهٔ خبر: 67276273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار قدس:

روند رقابت‌های انتخاباتی اخلاقی است

وزیر کشور با بیان اینکه به دنبال سخت‌گیری نیستیم، روند رقابت‌های انتخاباتی و مناظره‌ها را به لحاظ اخلاقی و رعایت اصول خوب توصیف کرد و گفت: البته در دو سه مورد حرف‌های غیر صحیحی مطرح شد که فضای فعلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انسان را نسبت به گوینده آن، مشکوک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس، وزیر کشور دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص تأمین امنیت حوزه‌های انتخابیه گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ان‌شاءالله امنیت بسیار خوبی خواهیم داشت، همان‌طور که در انتخابات مجلس همین اتفاق افتاد.
وی افزود: دو عنصر برای ما بسیار مهم است؛ یکی امنیت و دیگری سلامت؛ درباره امنیت همه پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است و با محوریت فراجا و با کمک بسیج این کار صورت خواهد گرفت.
احمد وحیدی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند که عدد بالایی است، اضافه کرد: ما روی بحث سلامت انتخابات هم بسیار حساس هستیم. در دوره قبل در مجلس نصاب بسیار خوبی از سلامت در انتخابات ارائه شد. البته شنیده شده برخی حرف‌های غیرصحیحی مطرح شد که فضای فعلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انسان را نسبت به گوینده آن، مشکوک می‌کند.
وحیدی با تأکید بر اینکه در مورد سلامت انتخاب هیچ‌گونه نگرانی نداریم، در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اینکه تخلف انتخاباتی جدی تاکنون به دستگاه قضایی و هیئت‌های نظارت گزارش شده، گفت: از مجریان و ناظران خواسته شده به هیچ عنوان سوگیری نداشته باشند و از هیچ نامزدی طرفداری نکنند و‌امانتی که دارند را صادقانه انجام دهند، این کار تاکنون به خوبی جلو رفته و جلو خواهد رفت.
وی افزود: ما دنبال سخت‌گیری نیستیم و اگر توصیه‌ها را همه رعایت کنند مسئله‌ای پیش نمی‌آید. تاکنون اتفاق و تخلف خاصی نبوده، اما روز‌های آینده شور و هیجان انتخاباتی بیشتر می‌شود و همه باید مراقبت کنند.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار قدس در مورد اینکه رقابت‌ها و مناظره‌ها را چقدر اخلاقی می‌داند، گفت: این یک امر نسبی است، اما به نظرم تاکنون رقابت‌ها به لحاظ اخلاقی خوب بوده است.

نظر شما