شناسهٔ خبر: 67276242 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس فدراسیون قایقرانی مطرح کرد:

درخواست از دولت آینده برای توجه به نخبگان ورزش و رسیدگی به زیرساخت‌های فرسوده

آتنا خلیلی

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: برخی زیرساخت‌های ما به حدی فرسوده شده‌اند که امکان بازسازی ندارند و اشتغال و مسکن ورزشکاران باید از سوی دولت آینده مورد توجه قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتظارات جامعه ورزش از رییس جمهور و دولت آینده بیان کرد: بخشی از انتظاراتی که ما داریم را رییس جمهور شهید ایران انجام داد مانند پرداخت پاداش ورزشکاران و توجه ویژه به ورزش ایران. همچنین دو تیم باشگاهی از سیستم وزارت ورزش جدا شدند تا دغدغه اصلی این وزارتخانه باشگاه‌داری نباشد. خیلی‌ها شعار این کار را دادند اما آنها انجام ندادند و برای اولین‌بار آقای کیومرث هاشمی به همراه رییس جمهور توانستند این کار را انجام دهند که جای تشکر دارد.

او افزود: نیاز به زیرساخت داریم تا خودمان را به ورزش آسیا برسانیم. زیرساخت برخی رشته‌های پرمدال ما مربوط به ۴۰ - ۵۰ سال پیش است. برخی از زیرساخت‌ها به حدی فرسوده شده‌اند که امکان بازسازی هم ندارند. معیشت ورزشکاران ما نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. مهاجرت ورزشکاران نخبه نیاز به تفکر زیادی دارد و باید به معشیت، اشتغال و مسکن آنها توجه شود. حالا من نمی‌گویم که همه ورزشکاران از این موهبت برخوردار باشند اما ورزشکارانی که در المپیک، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان پرچم ایران را به اهتزاز در می‌آورند باید مورد توجه قرار بگیرند.

سهرابیان در مورد اعتبارات وزارت ورزش گفت: اعتبارات وزارت ورزش در یکی، دو سال گذشته در رده آخر بود. امسال این اعتبارات بیشتر شد و نشان می‌دهد وزیر ورزش ما که از جنس ورزش است تلاش کرد تا توجهات به ورزش بیشتر شود. بودجه ورزش در کشورهای صاحب سبک بسیار بالا است و هم‌تراز با وزارتخانه‌های دیگر آنها است چون ورزش می‌تواند قدرت یک کشور را نشان دهد. ما باید سبک نگاهمان به سمت ورزش را تغییر بدهیم. کشورهایی که واقعا پیشرفت کرده‌اند، ورزش را رونق می‌دهند و ورزشگاه‌های استاندارد می‌سازند.

 او ادامه داد: در ایران فضاهای ورزشی را در اختیار پیمانکاران می‌گذارند و مردم عادی امکان استفاده رایگان از آن فضاهای ورزشی را ندارند. رییس جمهور آینده باید این موضوع را مد نظر قرار دهد. من با کیومرث هاشمی وزیر ورزش که صحبت می‌کردم یکی از دغدغه‌های او این مسئله بود و در نظر داشت برنامه‌ای داشته باشد تا مردم فقیر هم بتوانند از این اماکن ورزشی استفاده کنند و ورزش همگانی داشته باشند. امیدوارم رییس جمهور موضوع ورزش را هم مدنظر داشته باشد. نیازمند این هستیم از سیستم سنتی استعدادیابی خارج شویم و وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش با هم عجین شوند.

انتهای پیام

نظر شما