شناسهٔ خبر: 67276221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دوسال دیگر قرارداد دارم، مبلغ رضایتنامه‌ام هم بالاست

قلی‌زاده: نه استقلال و نه پرسپولیس!

علی قلی‌زاده، وینگر تکنیکی تیم ملی به شایعات متعدد نقل و انتقالاتی در مورد خود واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از ایران ورزشی، علی قلی‌زاده فصل بسیار سختی را با مصدومیت شدید خود از ناحیه رباط صلیبی پشت سر گذاشت و پس از جراحی و طی کردن دوران نقاهت حالا خود را آماده بازی برای لخ‌پوزنان لهستان می‌کند.

قلی‌زاده در گفت‌وگوی تازه خود راجع‌به شایعات نقل و انتقالاتی صحبت کرد و اعلام کرد قرارداد دارد و مبلغ رضایتنامه‌اش هم بالاست. او همچنین در مورد وضعیت تیم ملی و آینده شاگردان قلعه‌نویی در مسیر صعود به جام جهانی صحبت کرد.

*در ماه‌های اخیر در لهستان به علی قلی‌زاده چه گذشت؟ به نظر می‌رسد فصل بسیار سخت و عذاب‌آوری را پشت‌سر گذاشته باشی؟
واقعاً همین‌طور است. یک سال سخت را پشت سر گذاشتم. دو بار عمل کردم. برای عمل جراحی اولم متحمل 7 ماه طول درمان شدم و بعد از اینکه دوباره به میادین برگشتم و بعد از چند بازی، دوباره رباط و بخیه‌هایم همان مقداری هم که سالم بود، دوباره آسیب دید و پزشکان تصمیم گرفتند آن قسمت را به صورت اساسی و از ریشه درمان کنند. خدا را شکر درحال حاضر وضعیتم بسیار خوب است.

* درباره آخرین وضعیتت صحبت را آغاز کنیم. به نظر می‌رسد آماده بازگشت به میادین باشی؟
خدا را شکر، همه چیز خوب است. شرایط بدنی‌ام هم مطلوب است. هفته آخر هم در تمرینات گروهی لخ‌پوزنان حاضر شدم و با این تیم قبل از بازگشتم به ایران تمرین کردم. مشکل خاصی از نظر مصدومیت دیگر وجود ندارد اما در لیگ لهستان و حتی درباره همراهی با تیم ملی ترجیح دادم دیگر ریسک نکنم تا یک پیش‌فصل خوب را همراه با تیم لهستانی داشته باشم تا ان‌شاءالله با آمادگی کامل فصل جدید رقابت‌های باشگاهی و ملی را آغاز کنم.

2008604

* پس برای فصل جدید می‌خواهی غوغا کنی؟
همان‌طور که گفتم شرایطم بسیار مطلوب است و امیدوارم در فصل بعدی بتوانم یک فصل فوق‌العاده را داشته باشم. در هر صورت یک فصل فوتبالی را کامل از دست دادم برای همین برای فصل جدید خیلی انگیزه دارم و خودم هم امیدوار به درخشش در فصل فوتبالی جدید هستم و امیدوارم شرایطم بهتر از سال‌های قبل باشد.

* این روزها اخبار و شایعات از بازگشتت به ایران خبر می‌دهند. یک روز به استقلال و پرسپولیس لینک می‌شوی و یک روز دیگر به تیم‌های متمول شهرستانی. شاید خودت بهتر از هر فرد دیگری بتوانی درباره این شایعات صحبت کنی، واقعاً قصدی برای بازگشت داری؟
این امر تا حدود زیادی سخت و دشوار به نظر می‌رسد. در هر صورت من با تیم لهستانی قرارداد دوساله دارم و مبلغ رضایتنامه‌ام هم بالاست و فعلاً باید در لهستان بمانم تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

*هم در نیم‌فصل و هم حالا در لیست جواد نکونام برای حضور در استقلال قرار داری. با تو صحبتی شده است؟
من از این لیست خبری ندارم و آن را ندیده‌ام. ضمن اینکه در این خصوص صحبتی هم با من نشده است.

* به تیم ملی برسیم. با اینکه در برابر هنگ‌کنگ و ازبکستان بازی نکردی اما همراه ملی‌پوشان حضور داشتی. درباره بازی با ازبکستان و نمایش تاحدودی ضعیف در برابر این تیم صحبت می‌کنی؟
در آسیا همان‌طور که در جام ملت‌ها هم همه دیدند، دیگر تیم ضعیفی وجود ندارد و همه تیم‌ها رشد و توسعه پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه ازبکستان هم بازیکنان خوب و آماده‌ای دارد که برخی از آنها در تیم‌های مطرح بازی می‌کنند. حتی دو نفر از آنها فیکس استقلال و پرسپولیس هستند. فکر می‌کنم ازبک‌ها خیلی خوب ما را آنالیز کرده و فضاها را بسته بودند. در نیمه‌اول با 6 نفر و 4 نفری که جلوی آنها بودند خیلی خوب دفاع می‌کردند و فضاها را برای بازیسازی تیم ملی بسته بودند.

1976184

* ولی در نیمه دوم هم کار خاصی نکردیم؟!
چرا خیلی بهتر شدیم اما به نتیجه‌ای که می‌خواستیم، نرسیدیم. در مجموع بهتر از این تیم بازی کردیم و موقعیت‌های بهتری داشتیم و اگر توپ‌هایمان گل می‌شد شاید شرایط کلاً عوض می‌شد و دیگر خبری هم از این انتقادات و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، نبود. همان‌طور که گفتم فوتبال پیشرفت کرده و دیگر در دنیا تیم ضعیفی وجود ندارد.

* شرایط تیم ملی برای آینده را چطور ارزیابی می‌کنی؟
شک نکنید رفته رفته شرایط‌ ما بهتر می‌شود. در هر صورت طی این همه بازی که انجام دادیم، یک بازی هم به این شکل عمل کردیم. هرچند ازبکستان هم هرگز تیم ضعیفی نیست و آنها با شناخت کامل جلوی ما بازی کردند. آنها تیم خیلی خوبی هستند اما وضعیت ما بهتر خواهد شد.

* سرمربی تیم ملی و بچه‌های تیم ملی به پرواز طولانی‌مدت رفت‌وبرگشت به هنگ‌کنگ ایراداتی داشتند.
دقیقاً همین‌طور است. این را در نظر گرفتید که بچه‌ها بیش از بیست‌ ساعت برای این بازی رفتند و بازی کردند و همان تایم را به تهران برگشتند. در این بین به‌خاطر خستگی مصدوم هم دادیم. با این همه پرواز طولانی و وضعیتی که به وجود آمد، در کل شرایط برای بازی با ازبکستان سخت‌تر هم شده بود. البته جای گلایه باقی می‌ماند که همه تیم‌های ملی دنیا و حتی تیم‌های باشگاهی پرواز اختصاصی دارند اما در تیم ملی ایران با این شرایط باید مسافرت‌های طولانی خود را برگزار کنیم. البته این یک مسئله پیرامونی محسوب می‌شود اما یک موضوع بااهمیت است که با برداشتن فشارهای جانبی از جمله فشار پروازهای طولانی، این امر به وضعیت جسمی بازیکنان و جلوگیری از آسیب‌دیدگی و خستگی آنها کمک می‌کند. امیدوارم وضعیت برای تیم ملی در آینده بهتر شود که بهتر هم خواهد شد.

* حالا با این وضعیت چقدر به صعود به جام جهانی 2026 امیدوار هستی؟
شک نکنید این اتفاق می‌افتد. تیم ملی به قدری پتانسیل و بازیکن خوب دارد که این اتفاق قطعی رقم خواهد خورد. همچنین کادر زحمتکشی هم داریم که همه در جایگاه خود 24 ساعته در حال تلاش هستند تا تیم ملی موفق باشد. آنها بهترین شرایط و راهکارها را پیش روی ما قرار می‌دهند و بچه‌ها هم بهترین و بیشترین تلاش خود را می‌کنند. با این تفاسیر فکر نمی‌کنم کارمان گره بخورد اما به هر صورت چون دیگر تیم آسانی وجود ندارد، آینده سخت و بازی‌های دشواری پیش روی ماست. هر چند ما هم ایران هستیم و امیدوارم بی‌دردسر به جام جهانی برسیم و آنجا هم نمایش خوبی داشته باشیم.

نظر شما