شناسهٔ خبر: 67276110 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بهبود پوشش ارتباطات جاده ای اولویت مهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به وضعیت پوشش ارتباطات جاده ای استان بیان کرد با وجود اینکه نمرات خوبی در شاخص های این حوزه داریم تجربه کاربری نشان می دهد در موضوع پوشش ارتباطات جاده ای استان، مشکلات محسوسی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، در جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان موضوعاتی نظیر وضعیت پوشش جاده ای استان، شکایات مردمی در سامانه 195 و اپراتور های دارای مجوز UNSP در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.محمد اربابی اصفهانی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب در خصوص شکایات واصله از سامانه 195 در استان به کاهش زمان پاسخگویی نسبت به اردیبهشت سال 1402 اشاره کرد و گفت در بخش شکایات مربوط به ارتباطات ثابت، زمان پاسخگویی به 4.7 روز و در بخش ارتباطات سیار به 3.6 روز رسیده است. وی با اشاره به پوشش 96 درصدی ارتباطات جاده ای استان بیان کرد 16 محدوده در مسیرهای استان به لحاظ ارتباطات جاده ای دچار مشکل هستند که باید بر اساس اولویت بندی نسبت به رفع ایرادات اقدام کرد. در ادامه اربابی اصفهانی از دو اپراتور ایرانسل و مخابرات به عنوان اپراتورهایی که در استان مجوز UNSP دارند، نام برد.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به وضعیت پوشش ارتباطات جاده ای استان بیان کرد با وجود اینکه نمرات خوبی در شاخص های این حوزه داریم تجربه کاربری نشان می دهد در موضوع پوشش ارتباطات جاده ای استان، مشکلات محسوسی وجود دارد. وی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان، پوشش جاده ای را در زنجان از موضوعات مهم ارتباطی برشمرد و افزود بهبود این شاخص از اولویت های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است. توکلی در خصوص طرح ملی فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها عنوان کرد اداره کل به دنبال توسعه متوازن در استان می باشد، با چنین رویکردی، پیشرفت طرح در شهر های دیگر استان نیز به طور جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. توکلی از 6 ماهه اول سال به عنوان فرصت ارزشمند برای پیشبرد طرح ملی فیبر رسانی به منازل و کسب و کار ها یاد کرد و استفاده بهینه از این فرصت را مشروط به مدیریت اجرایی  قوی پیمانکار و نظارت دقیق بر پروژه دانست.

در این جلسه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان، نمایندگان مدیریت امور شعب پست بانک و اداره کل پست استان، مدیر مخابرات و مدیر ارتباطات سیار منطقه زنجان در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند.

نظر شما