شناسهٔ خبر: 67275909 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واگذاری زمین رایگان ویژه عید تا عید | شرایط جدید ثبت نام زمین رایگان برای مستاجرها | مراقب پیامک زمین رایگان دولتی باشید!

رئیس پلیس فتای پایتخت درخصوص ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی هشدار داد و گفت: شهروندان مراقب باشند فریب پیامک‌های جعلی را نخورند و به هیچ عنوان روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند.

صاحب‌خبر -

به اطلاع رسانده شد که تاکنون بیش از ۷۴ هزار فرد مشمول قانون جوانی جمعیت، زمین‌های خود را با ارزش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد ایران، با تشکیل ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی و انتصاب دبیر این ستاد تحت ریاست وزیر راه و شهرسازی و عضویت معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه، فعالیت‌های زیر در جلسه مذکور آغاز شد:

تشکیل ۴ کارگروه تخصصی شامل زمین و مسکن، خدمات عمومی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، و قوانین و آیین‌نامه‌ها.

هدف این کارگروه‌ها، تسهیل و سرعت‌بخشی به فرآیند راه‌اندازی و عملیاتی کردن زمین رایگان مربوطه بود.

عملکرد ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی شامل بهره‌مندی بیش از ۸۴ هزار خانوار از اجرای قانون جوانی جمعیت،

واگذاری زمین به بیش از ۷۴ هزار خانوار مشمول قانونی جوانی جمعیت، تدوین و تصویب اتاق مادر و کودک،

کمک در ساخت خوابگاه‌های متاهلی با همکاری دانشگاه‌ها و شورای مدیریت حوزه علمیه، پویش‌های جوانی جمعیت،

راه‌اندازی ۵۰ باب اتاق مادر و کودک بین راهی در جاده‌های ۱۲ استان، استفاده از تابلوهای فرهنگی در خصوص جوانی جمعیت،

خدمات مهندسی به مشمولین قانون و حمایت از ازدواج و فرزندآوری جوانان شاغل و فرزندان کارمندان وزارت راه و شهرسازی تشریح شد.

همچنین، با توجه به وزارت راه و شهرسازی در ماده ۳ مبنی بر سبز شدن فرم ج خانواده‌های ۳ و ۴ فرزندی با همکاری معاونت مسکن

روند ثبت نام مشمولین آغاز شد که طبق آخرین آمار ۸۴ هزار و ۲۸۰ نفر از این خدمت بهره بردند.

شرایط ثبت نام زمین رایگان ۱۴۰۳

بر اساس ماده ۴ قانون جوانی جمعیت، مهم‌ترین تکلیف وزارت راه و شهرسازی در قانون جوانی جمعیت، اعطای زمین به خانواده‌های ۳ و ۴ فرزند بوده

که در اولویت کاری دبیرخانه قرار گرفت. با تشکیل کارگروه زمین و مسکن ستاد با مسئولیت دفتر اقتصاد مسکن و عضویت سازمان ملی زمین ومسکن،

شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون بیش از ۷۴ هزار مشمول قانون،

زمین‌های خود را به ارزش حداکثر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان دریافت کردند.

بر اساس تبصره یک ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، یکی دیگر از مواد تکلیفی وزارت راه و شهرسازی،

طراحی و تدوین ضوابط اجرایی اتاق مادر و کودک با همکاری وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور،

شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بهزیستی است که پیش‌نویس مذکور با ساعت‌ها کار کارشناسی تحت نظارت این ستاد و معاونت معماری و شهرسازی

در مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تدوین و تصویب شد.

بر اساس تبصره ۷ ماده ۷ قانون جوانی جمعیت کمک در ساخت خوابگاه‌های متاهلی با همکاری دانشگاه‌ها و شورای مدیریت حوزه علمیه در برنامه قرار گرفت.

در همین رابطه با توجه به قانون فوق ۳ تفاهم‌نامه با وزارت علوم، وزارت بهداشت و شورای مدیریت حوزه علمیه انجام شد

که حاصل تفاهم مذکور شروع عملیات ساخت ۵۹۰۰ خوابگاه متاهلی در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت،

درمان و آموزش پزشکی و همچنین آغاز عملیات آماده سازی و عملیات اجرایی ۱۶۷۰۸ واحد خوابگاه متاهلی توسط شورای مدیریت حوزه علمیه است.

با تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در اعطای عمده زمین مشمولین ماده۴،

بیش از ۱۱۶ جشن در کل کشور و در قالب ۳ پویش «قربان تا غدیر»، «پیامبر رحمت» و «خانواده مهدوی» اجرا شد.

با توجه به لزوم ایجاد فضای مناسب برای مادران و نوزادان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به راه اندازی اتاق‌های مادر و کودک

در کنار نمازخانه‌های بین راهی کرد که تاکنون شروع عملیات اجرایی تعداد ۵۰ باب اتاق در جاده‌های ۱۲ استان آغاز شده است.

وزارت راه و شهرسازی در راستای رسالت فرهنگی خود در خصوص تبلیغ فرزندآوری از بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت در مقاطع مختلف

و به صورت مناسبتی اقدام به چاپ و نصب ۱۷۰ بنر تبلیغاتی در جاده‌های مواصلاتی فرودگاه‌ها، ترمینال‌های مسافری و فضای ادارات کل کرده است.

وفق ماده ۵ قانون جوانی جمعیت در خصوص تخفیف ۵۰ و ۷۰ درصدی خدمات مهندسی به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بالاتر

دستورالعمل لازم به سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها ابلاغ شده است.

مشمولین با مراجعه به سازمان‌های نظام مهندسی امکان استفاده از این بند قانونی را خواهند داشت.

ضمناً با توجه به لزوم تسریع و تسهیل خدمات این ماده، برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی سامانه غیر حضوری در سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

هدیه ۱۰ میلیون تومانی به کارمندان دارای فرزند تازه متولد شد، هدیه ازدواج به کارمندان متاهل و اعطای هدیه ازدواج به فرزندان کارمندان

برای اولین بار از جمله حمایت‌های این وزارتخانه در راستای کمک به تشویق فرزندآوری و ازدواج است./منبع: صد آنلاین 

مراقب پیامک "زمین رایگان دولتی" باشید!

سرهنگ داوود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ طی روزهای گذشته شاهد ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت‌نام زمین دولتی هستیم که ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت‌طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه مجرمین سایبری از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سرقت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک تحت عناوین مختلف از جمله سهام عدالت، سامانه ثنا و ... که آخرین ترفند آن پیامک ثبت‌نام زمین دولتی است اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و تماس‌ها و پیام‌های ناشناس اعتماد نکنید حتی اگر مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات شخصی شما را در اختیار داشتند چرا که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی با شما تماس نمیگیرد و برای شما پیامک ارسال نمی‌کند. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است خاطرنشان کرد:‌ در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با ایجاد یک آدرس اینترنتی جعلی یک پیامک که در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت ‌آن ها آگاهی ندارند روی لینک کلیک کرده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند و حریم خصوصی آنان نقض می‌گردد.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به الزام افزایش سطح سواد رسانه‌ای و توجه به هشدارهای پلیس به شهروندان توصیه کرد:‌ فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر و سرشماره‌های شخصی را نخورید و از باز کردن لینک‌ های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید، همچنین موارد مشابه و مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir گزارش کنند.

نظر شما