شناسهٔ خبر: 67275495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

مریم قالیباف با انکار سیسمونی‌گیت، زمینه‌ساز افشاگری جدیدِ «اشتری» شد؛

ضدتبلیغ برای پدر با تم مظلوم‌نمایی!

صاحب‌خبر -

دختر «محمدباقر قالیباف»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بالاخره درباره ماجرای سیسمونی‌گیت توضیح داد و در واکنش به اخبار منتشره و حواشی ایجاد شده درباره سفر به ترکیه، گفت: «بنده به ترکیه رفتم، اما سیسمونی نخریدم.»

مریم قالیباف شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد در یک برنامه تبلیغاتی با عنوان «گفت‌وگوی صمیمی» که از شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش شد حضور یافت و به دفاع از پدرش پرداخت.

در بخشی از این برنامه، مجری از تنها دختر قالیباف درباره ماجرای سفر او، مادر و همسرش به ترکیه و حواشی این سفر که سال ۱۴۰۱ انجام شد، پرسید و او پاسخ داد: «بنده قصد ندارم اسم این موضوع را حاشیه بگذارم، چراکه همگی موارد دروغ بود. این موارد دروغ‌هایی بود که کام ما را در برهه‌های مهمی از زندگی تلخ کرد.»

این اظهارات درحالی است که پس از این سفر، تصاویری از مریم قالیباف، مادر و همسرش امیررضا بحیرایی، منتشر شد که آنان را در حال خرید وسایل نوزاد نشان می‌داد.

تصاویری نیز هنگام ورود مسافران به فرودگاه تهران با پروازی از استانبول منتشر شد که در آن خانواده قالیباف را با حجم زیادی از بار شامل سیسمونی و کالسکه‌ای که برای نوه قالیباف خریداری شده بود، نشان می‌داد.

امشب راحت بخوابید تا فردا صبح!

پس از انتشار صحبت‌های مریم قالیباف، وحید اشتری، فعال رسانه‌ای اصولگرا و افشاگر ماجرای سیسمونی گیت، بار دیگر با تأکید سفر ترکیه خانواده قالیباف به قصد خرید سیسمونی؛ تهدید به افشاگری جدید کرد و نوشت: «حالا من تصمیم گرفته بودم مطلب جدیدی منتشر نکنم، ولی نشد! امشب را راحت بخوابید. انشاءالله صبح اول وقت در خدمت خانواده محترم هستم. امشب راحت بخوابید تا فردا صبح»

او روز چهارشنبه ۳۰ خرداد نیز توئیت دیگری حاوی تصویر اسناد بار مریم قالیباف، مادر و همسرش در آن سفر منتشر کرد که نشان می‌دهد آنان در زمان برگشت حدود ۳۰۰ کیلوگرم بار داشتند: «‌۱. دختر آقای قالیباف در تلویزیون گفت بنده ترکیه رفتم، ولی نه برای خرید. ‌این تصویر سامانه هواپیمایی معراج است که برای بار اول منتشر می‌کنم. ‌خوبست ایشان توضیح دهند این ۲۹۴ کیلو بار که در آن سفر در سامانه هواپیمایی معراج بعنوان بار همراه همسر ایشان ثبت شده چیست؟ ‌۲۰ بسته و چمدان»

آقای قالیباف! خانواده‌آزاری نکنید

روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به سخنان دختر قالیباف در مطلبی با عنوان «آقای قالیباف! خانواده‌آزاری نکنید»، در کانال تلگرامی خود نوشت: «...مصاحبه دختر آقای قالیباف را کاری بی‌منطق می‌دانم. هیچ دلیلی ندارد دختر جوان او جلوی دوربین ظاهر شود و در آستانه انتخابات بخواهد جور پدر را بکشد. این کار «خانواده‌آزاری» است.

محمد مهاجری، افزود: «به عنوان یک متخصص رسانه و آشنا به مدیریت افکارعمومی، بدون داوری در باره صحت و سقم مصاحبه دختر آقای قالیباف اطمینان می‌دهم چنین کارهایی کاملا نتیجه عکس می‌دهد. 

وی ادامه داد:‌ «متاسفانه آقای قالیباف هرگز مشاوران سیاسی و رسانه‌ای خوبی نداشته و به همین دلیل هم در موارد مشابه همواره بازی را باخته است. اگر مشاوری فهیم در تیم او وجود داشت حتما به او می‌گفت مصاحبه دخترش با تم مظلوم‌نمایی، جز آنکه شایعات و اخبار گذشته را دوباره زنده کند، و همه آنها را باورپذیر و درست جلوه دهد، نتیجه دیگری ندارد.»

سقوط از عرش به فرش به خاطر سیسمونی‌!

 حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دولت دوازدهم نیز به مصاحبه دختر محمدباقر قالیباف واکنش نشان داد و در شبکه ایکس نوشت: «گاهی سخنان بجای فرزندی، پدر را از فرش به عرش می‌برد؛ گاهی هم سخنان نابجای فرزندی، پدر را از عرش به قالی می‌کشاند.

گفتنی است این «گفت‌وگوی صمیمی» در شبکه ایکس نیز واکنش‌های بسیاری در پی داشت و کاربران دختر قالیباف را متصف به صفات پررو، طلبکار و... کردند.

 

نظر شما