شناسهٔ خبر: 67275339 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان:

قرآن تنها کتاب باقی مانده از خداوند/ لزوم راه اندازی کتابخانه تخصصی و جلسات تفسیر در استان

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلیمن رضا نوری در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان گفت: امروز قرآن تنها کتاب آسمانی است باقی مانده از خداوند است قرآن است و کتابهای موجود تحریف شده اند و فقط یک کتاب باقی مانده و آن هم قرآن کتاب ما مسلمانان است.

امام جمعه مرکز استان ضمن تقدیر از اجرای برنامه های قرآنی در استان بر ادامه دار بودن فعالیتهای قرآنی تاکید و افزود: فعالیتهای قرآنی مکمل برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف شهرستان، استان، ملی و بین المللی است؛ و این فعالیتها زمینه ساز حضور و بروز نخبگان قرآنی استان در مسابقات قرآنی است.

امام جمعه بجنورد بر خروجی و تاثیر فعالیتهای قرآنی در جامعه تاکید و افزود: سعی و تلاش شود تا میزان تاثیر گزاری فعالیتهای قرآنی در جامعه و مراکز علمی مشهود شود.

رئیس شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی استان تفسیر قرآن را مهم و بر تقویت ستاد تفسیر استان تاکید و افزود: سعی شود در هرشهرستان حداقل دو کرسی تفسیر ثابت قرآن راه اندازی شود.

وی همچنین با بیان اهمیت آغاز جلسات با قرائت قرآن، بر قرائت آیات متناسب با هر جلسه تاکید و خواستار تحقیق و پژوهش و تالیف کتابی با موضوع آیات متناسب با جلسات اداری شد.

حجت الاسلام عباس سرشته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اجرای طرح استانی خانه های نور را از جمله اقدامات مهم در حوزه ترویج فعالیتهای قرآنی در تمام نقاط استان دانست و افزود: با توجه به گستردگی طرح اجرای طرح توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد  در حال اجراست.

وی شناسایی نیازمندی ها ی جلسات قرآن خانگی را از جمله دیگر برنامه های این اداره کل بیان و گفت: مهمترین نیاز این جلسات مربی است که اعزام مربی برای این جلسات توسط اداره کل در دستور کار است.

سرشته طرح تربیت 40 هزار حافظ 40 هزار شهید را از جمله برنام های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری عنوان و بیان داشت: سهم استان خراسان شمالی در این طرح تربیت 2 هزار نفر حافظ است.

نظر شما