شناسهٔ خبر: 67275183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

در گردهمایی لرتباران حامی پزشکیان

حمایت مهدی کروبی از پزشکیان / جهانگیری: مردد‌ها را برای آمدن قانع کنیم

خبرگزاری ایلنا

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم گفت: من هم رد صلاحیت شدم، اما ذره‌ای تردید ندارم که باید با رای خود نشان دهیم که ایران نیاز به تحول دارد. این تحول از انتخاب فردی آغاز خواهد شد که می‌داند ایران نیازمند تحول است و دکتر پزشکیان واجد چنین ویژگی است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

گردهمایی لرتباران حامی مسعود پزشکیان عصر امروز در ورزشگاه شهید شیرودی با حضور جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی استان‌های لر زبان و زنان و جوانان حامی وی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پیام مهدی کروبی در حمایت از مسعود پزشکیان قرائت شد. اجرای موسیقی‌های محلی از حاشیه‌های این گردهمایی بود.

اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس دولت یازدهم و دوازدهم) با تشکر از حضور لر تباران در حمایت از مسعود پزشکیان، گفت: موقعیت حساس کشور به گونه‌ای است که این انتخابات می‌تواند در این شرایط افق‌گشایی کند. شرایط برای افق گشایی محیا است. آنان که در جست‌وجوی امید هستند، امروز فرصت خوبی برایشان است. 

وی افزود: این جلسه متعلق به مردم لرستان است. افتخار ایران این است که رنگین کمان قومیت‌ها و مذاهب است. این‌ها تهدید برای ایران نیست بلکه مزیت ماست. 

جهانگیری تاکید کرد: من هم رد صلاحیت شدم، اما ذره‌ای تردید ندارم که باید با رای خود نشان دهیم که ایران نیاز به تحول دارد. این تحول از انتخاب فردی آغاز خواهد شد که می‌داند ایران نیازمند تحول است و دکتر پزشکیان واجد چنین ویژگی است. وی ساده‌زیست، صادق، پاکدست و از جنس مردم است و پل میان مردم و حاکمیت خواهد بود. 

این فعال سیاسی تاکید کرد: ما نیاز به ارتباط با دنیا و بازسازی سرمایه اجتماعی ملی داریم و برای گفت‌وگوی ملی و جهانی پزشکیان گزینه خوبی خواهد بود. ما باید مردد‌ها را برای آمدن قانع کنیم. 

وی تصریح کرد: ما با جمعی مواجهیم که حس می‌کنند خلقت از زمان آن‌ها شروع شده است. ادعای پاکدستی می‌کنند، اما مدیران نزدیک به آن‌ها به خارج فرار می‌کنند. این درحالی است که همین مدیران مدعی پاکدستی، همزمان دچار توهم هستند!

جهانگیری با یادآوری تورم برخی اقلام اساسی اظهار کرد: چرا کاری کردیم که هنرمندان منزوی و مغز‌های دانشجوی برتر کشور از ایران فراری شوند؟ تورم بسیاری از اقلام را دو و سه برابر کرده است و امروز می‌گویند ما می‌خواهیم همین راه را ادامه دهیم. مردمی که امروز درآمد مکفی برای زندگی ندارند، نمی‌توانند این مسیر را ادامه دهند. 

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم افزود: این دولت آقای پزشکیان دولت سوم روحانی نیست بلکه دولت اول آقای پزشکیان است. ما می‌دانیم که بهترین مدیران کشور با ایشان همکاری بدون چشم‌داشت خواهند داشت. ما خودمان با شهید رئیسی چنین بودیم و هر زمان ایشان ما را صدا می‌کردند با کمال میل حضور می‌یافتیم. کسانی که می‌گویند ما دشمن مرحوم رئیسی و خودمان ادامه‌دهنده راه ایشان بودیم، متن مکتوب آخرین جلسات ما با یکدیگر را بخوانند.

جهانگیری گفت: ما وقتی ایشان ارز ترجیحی را حذف کرد در نامه‌ای طولانی و پیشنهادی به ایشان گفتیم این طرح ارز ترجیحی راه موقت اقتصادی و سیاسی برای حمایت از سفره مردم بوده و اگر می‌خواهید آن را بردارید، حتما دوباره به سفره مردم توجه کنید. تاریخ ثابت کرد که ما دلسوز مردم بودیم و چیزی در این راستا دریغ نکردیم.

نظر شما