شناسهٔ خبر: 67275037 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

بسته بندی لوکس

توسعه صادرات محصول با انتخاب بسته بندی مناسب

ازجمله فاکتورهای مهمی که در فروش موفق یک کالا نقشی حیاتی دارد، بسته‌بندی مناسب آن است که می‌تواند در یک لحظه، نگاه مشتری را به خود جلب کند. درواقع، به کمک طراحی گرافیک بسته بندی و شکل ظاهری آن می‌توان به فروش موفقی دست یافت. در این مطلب، قصد داریم Hard Box یا جعبه سخت را به‌عنوان یک بسته بندی مناسب صادرات به شما معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

هارد باکس چیست؟

هارد باکس را می‌توان خلاقانه‌ترین شیوه بسته‌بندی یک محصول دانست که با استفاده از مواد اولیه مرغوب، ویژگی‌ مهمی مثل محافظت از کالا را در کنار یک بسته بندی لوکس ارائه می‌دهد. این ساختار بسته بندی، هنگامی‌که با یک طرح گرافیکی جذاب ترکیب شود، می‌تواند موفقیت در فروش کالای صادراتی را به‌دنبال داشته باشد و سایر رقبای شما را کنار بزند.
این باکس به‌عنوان یک بسته بندی مهندسی‌ شده، در اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود و کارخانه‌جات و کارگاه‌های مختلفی از آن برای ارائه یک محصول شکیل و زیبا استفاده می‌کنند. ویژگی مهمی که در طراحی این جعبه مخصوص به‌چشم می‌آید، فرم‌بندی و برش‌کاری دقیق آن است که این جعبه را به یک بسته بندی مناسب صادراتی تبدیل می‌کند.

استفاده از یک جعبه شکیل چگونه بر توسعه صادرات یک محصول تاثیر دارد؟

جعبه شکیل

به‌دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات در هر زمینه و رقابت شرکت‌های مختلف با یکدیگر، پیروی از استراتژی‌های تبلیغات و فروش دهه‌های گذشته دیگر نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد. امروزه، تمام محصولات تولیدشده از لحاظ ظاهری، با یک گرافیک مشتری‌پسند و جذاب عرضه می‌شوند و به‌ همین دلیل، نیاز است که روندی جدید و خلاقانه پیش گرفت.
این روند خلاقانه عبارت است از ارائه یک بسته‌بندی جدید که مقاومت بالایی داشته باشد؛ همچنین لوکس و شکیل به‌نظر برسد تا بتوان از آن در هر زمینه‌ای استفاده کرد. هارد باکس، بهترین انتخابی است که چنین معیارهایی را به‌صورت پیش‌فرض در خود دارد تا هم یک بسته بندی مناسب صادرات باشد و هم به‌دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت، ماندگاری طولانی‌مدتی ارائه دهد.

با انواع مختلف هارد باکس آشنا شوید

جعبه سخت یا Hard Box، معمولا دسته‌بندی مشخصی ندارد؛ اما براساس شکل طراحی یا مکانیزم باز و بسته‌ شدن، می‌توان آن را به موارد زیر تقسیم کرد:

جعبه مگنتی

جعبه مگنتی ساده

مدل مگنتی به یک لایه آهن‌ربا برای باز و بسته‌ شدن جعبه مجهز می‌شود تا نگه‌داری بهتری از محتوای درون خود داشته باشد و به‌راحتی باز نشود.

جعبه مگنتی سرطبل‌دار

این مدل نیز کاربردی مشابه مدل مگنتی ساده دارد؛ اما استفاده از یک لایه سرطبل مجهز به آهن‌ربا می‌تواند مقاومت آن را در برابر باز و بسته‌ شدن جعبه بیشتر از قبل کند؛ همچنین این مدل را می‌توان بهترین بسته بندی مناسب صادرات دانست.

جعبه سه‌تکه‌ای جدا

مدل سه‌تکه‌ای مناسب برای چندین محصول مختلف و مرتبط با یکدیگر است که ضمن ارائه فضای کافی، امکان قرارگیری محتویات جعبه را به‌صورت طبقه‌ای نیز امکان‌پذیر خواهد کرد.

جعبه سه‌تکه‌ای لولادار

استفاده از لولا در یک بسته بندی لوکس می‌تواند جذابیت بیشتری به جعبه یک محصول دهد. این ساختار بسته بندی با مکانیزمی خودکار، کاربر را از برداشتن و قرار دادن مکرر درپوش جعبه بی‌نیاز خواهد کرد.

جعبه تلسکوپی

با هدف افزایش محافظت از کالا و ارائه یک بسته بندی مهندسی شده با حجم کمتر، مدل تلسکوپی عرضه شده است که ضخامت دولایه‌ای آن، مقاومت بیشتری به جعبه می‌دهد و ابعاد آن نیز کمتر خواهد بود تا یک بسته بندی مناسب صادرات باشد.

جعبه با طرح اختصاصی

این مدل، یک نوع باکس مدرن با برش‌کاری و جزئیات بیشتر محسوب می‌شود که برای استفاده‌های خاص‌تر مناسب است و می‌توان طرح گرافیک بسته بندی آن را نیز متناسب با نیاز مشتری یا مخاطب شخصی‌سازی کرد؛ همچنین از این طرح می‌توان برای هدایا نیز استفاده کرد.

نکته مهم: در معرفی مدل‌های مذکور صرفا به مکانیزم باز و بسته‌شدن این جعبه‌ها اشاره شده است. طبیعتا ابعاد، اندازه و طرح این جعبه‌ها متناسب با نیاز مشتری متفاوت خواهد بود.

هارد باکس برای چه مصارفی مناسب است؟

به‌طورکلی، می‌توان از این بسته بندی لوکس برای هر نوع محصولی استفاده کرد و از این بابت، محدودیت خاصی متوجه شما نخواهد بود؛ اما محصولات زیر را می‌توان بهترین گزینه‌های ممکن برای استفاده از جعبه سخت به‌عنوان یک بسته بندی مناسب صادرات دانست:

  • محصولات آرایشی و بهداشتی: طراحی گرافیک بسته بندی در کنار قابلیت محافظت از کالا، این جعبه را به گزینه‌ای مناسب برای محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل کرده است.
  • محصولات غذایی و خوراکی: برای داشتن یک محصول صادراتی مناسب باید اطمینان حاصل کرد که بسته‌بندی آن دچار آسیب فیزیکی نخواهد شد؛ بنابراین، بهترین گزینه استفاده از HardBox است.
  • زیورآلات و اکسسوری‌ها: برای هدیه‌دادن زیورآلاتی مثل انگشتر، النگو و گردنبند یا اکسسوری‌هایی مثل کیف و کمربند و کفش می‌توان آن را در یک پوشش شیک و مجلسی ارائه کرد که بازهم بهترین گزینه، این بسته بندی مهندسی شده است.
  • وسایل الکترونیکی: ساختار بسته بندی این جعبه‌های شکیل، آن را به گزینه‌ای مناسب برای وسایل الکترونیکی مثل ساعت هوشمند یا گوشی هوشمند تبدیل کرده است که از ویژگی‌های مهم یک بسته بندی مناسب صادرات به‌شمار می‌رود.

آشنایی با مجموعه چاپ و بسته‌بندی کامل پک نوین

جعبه های لوکس

مجموعه کامل پک، تیمی متخصص در زمینه تولید انواع جعبه‌های لوکس و بسته‌بندی‌های صادراتی است که وظیفه آن، طراحی و تولید باکس متناسب با طرح و ابعاد مورد نیاز مشتریان است. این مجموعه دارای یک تیم گرافیست متخصص است که سفارش‌های شما را با دقت کامل بررسی می‌کنند و روی طرح نهایی پیاده‌سازی خواهند کرد.
از ويژگی‌های کامل پک می‌توان به تنوع طراحی گرافیک محصولات آن‌ها در کنار شکل و فرم‌های مختلف محصولات ارائه‌شده اشاره کرد. اگر قصد دارید یک محصول صادراتی را به‌صورت تضمین‌شده به‌فروش برسانید، داشتن یک جعبه بسته‌بندی مخصوص و زیبا، امری الزامی و حیاتی خواهد بود.

سخن نهایی

یک بسته بندی مناسب صادرات باید دو ویژگی مهم را ارائه دهد؛ مورد اول، استحکام و مقاومت مناسب جهت آسیب نرسیدن به محصول و مورد دوم نیز یک ظاهر جذاب و شکیل است. این دو معیار مهم را می‌توان در جعبه‌های بسته‌بندی مخصوصی به نام HardBox رویت کرد که خلاقانه‌ترین شیوه ممکن برای تضمین فروش موفق یک کالای صادراتی است.
اگر محصولی برای صادرات دارید و می‌خواهید کیفیت بالای محصولات خود را به کاربران و خریدارن خارجی نشان دهید، اولین گام استفاده از یک جعبه لوکس و زیبا است که در نگاه اول بتواند مشتری را به خود جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت kamelpack.com مراجعه کنید.

نظر شما